Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Sinan
dc.date.accessioned2019-09-04T09:53:03Z
dc.date.available2019-09-04T09:53:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/244
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Trabzon'da öğrenim gören ortaokul (6.7. ve 8. sınıf) öğrencilerinin dindarlığına ailenin etkisini tespit etmektir.Bunun için öncelikle konunun teorik çerçevesi çizilerek kavramsal zemini hazırlanmıştır. Daha sonra da anket uygulamasından elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan anket formu, Trabzon il merkezinde okulların sosyoekonomik ve sosyokültürel durumları da göz önünde bulundurularak 4 farklı okulun 6. 7. ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan ve tesadüfi şekilde seçilen 532 öğrenciye uygulanmış olup 490 öğrenciye ait anket formu geçerli sayılmıştır. Anketten elde edilen verilerin istatistiksel işlemleri SPSS bilgisayar paket programı ile yapılmıştır. İki değişken için Ki-Kare testi uygulanmıştır. Verilerin karşılaştırılmasında anlamlılık düzeyi ,05 (p<,05) kabul edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda; öğrencilerin dindarlığı üzerinde ailenin pozitif yönde bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin dindarlık düzeylerinin, araştırmanın bağımsız değişkenlerinden sınıf, cinsiyet, okul türü, anne-baba eğitim düzeyleri ve ekonomik duruma göre de farklılaştığı tespit edilmiştir. The aim of this study is to locate the effect of the family on the religiosity of the secondary school students (6th, 7th and 8th grade) who are studying in Trabzon. For this aim, firstly theoretical framework of the subject was drawn and its conceptual background was prepared. Then the data obtained from the questionnaire were analyzed. Considering the socioeconomic and sociocultural status of the schools in Trabzon province center, the questionnaire form used in the research was applied to randomly selected 532 students who were studying in 6th, 7th and 8th grades of 4 different schools and the questionnaire form for 490 students were considered valid. Statistical analysis of the data obtained from the questionnaire was carried out through SPSS (Statistical Package For Social Sciences) software. Chi-Square Test was applied for the two variables. The level of significance was accepted as ,05 (p <,05) in the comparison of the data. As a result of the research, it has been found that the family has a positive influence on the religiosity of the students. The research also found that the level of religiosity of the students differed from the independent variables of the study by class, sex, school type, parental education level and economic situation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectAile eğitimien_US
dc.subjectFamily educationen_US
dc.subjectAile hayatıen_US
dc.subjectFamily lifeen_US
dc.subjectAile içi ilişkileren_US
dc.subjectFamily relationsen_US
dc.subjectDinen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectDin eğitimien_US
dc.subjectReligious educationen_US
dc.subjectDindarlıken_US
dc.subjectReligiousnessen_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectPubertyen_US
dc.subjectGelişimen_US
dc.subjectDevelopmenten_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin (6. 7. ve 8. sınıf) dindarlığına ailenin etkisi (Trabzon il merkezi örneği)en_US
dc.title.alternativeThe effect of the fami̇ly to the religiosity of the secondary school students (6th, 7th and 8th grade) (Trabzon province center case)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Sinan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster