• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Measurement invariance of the digital natives assessment scale across gender in a sample of Turkish University Students

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (172.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2016

Yazar

Ursavaş, Ömer Faruk
Yurdakul, Işıl Kabakçı
Türk, Mesut
Mcilroy, David

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ursavaş, Ö. F., Kabakçı Yurdakul, I., Türk, M., & Mcilroy, D. (2016). Measurement Invariance of the Digital Natives Assessment Scale Across Gender in a Sample of Turkish University Students. Journal of Educational Computing Research, 54(4), 513–530. https://doi.org/10.1177/0735633115622959

Özet

With reference to the digital natives' debate, there is a gap on digital natives' characteristics. To fill this gap, the Digital Natives Assessment Scale was developed to measure students' assessment of the degree to which they perceived themselves to possess the attributes of digital natives. the scale was developed within the Turkish language and requires further validation in cross-cultural adaptation processes. Moreover, to ensure scale validity, empirical investigation to test for invariance across different subgroups is required to engender confidence in the generalizability of the measure. This study aimed to provide initial validation of the Turkish Digital Natives Assessment Scale as a current measure for preservice teachers and to examine scale invariance across gender given that gender has been identified as an important contextual factor when studying digital natives' characteristics and use of digital technology. Confirmatory factor analyses and measurement invariance analyses across gender for cross-validation were performed. the confirmatory factor analysis results showed that a four-factor structure was confirmed for female and male preservice teachers together and female and male preservice teachers separately. in relation to measurement invariance, the results of the current study indicated support for configural invariance, metric invariance, and scalar invariance by gender.

Kaynak

Journal of Educational Computing Research

Cilt

54

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1177/0735633115622959
https://hdl.handle.net/11436/2482

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.