• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

According to Religious Culture and Moral Knowledge Teachers and His Colleagues, Competency of Religious Culture and Moral Knowledge Teachers

Access

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Date

2016

Author

Acuner, Haci Yusuf
Erbas, Ahmet Akif

Metadata

Show full item record

Abstract

The main objective of this research is to determine what are competency areas included in the religious culture and moral knowledge teacher according to other branch and religious culture and moral knowledge teachers. For this purpose, 262 of 2089 teachers working in Rize is selected as a sample and 61 teachers are religious culture and moral knowledge teachers. the most important result of the research is that other branch teachers wait for religious culture and moral knowledge teachers to have "Personal and Professional Features" in the first degree. Incontrast, religious culture and moral knowledge teachers stated that they should be sufficient in "the Field of Information" the first degree.

Source

Dinbilimleri Akademik Arastirma Dergisi-Journal of Academic Research in Religious Sciences

Volume

16

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/11436/2618

Collections

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve bu eğilimleri etkileyen faktörler (İstanbul ili örneği) 

    Aşkar, Aykut (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2015)
    Eleştirel düşünme kendi düşünce süreçlerimizin bilincinde olarak, başkalarının düşünce süreçlerini göz önünde tutarak, öğrendiklerimizi uygulayarak kendimizi ve çevremizde yer alan olayları anlayabilmemizi amaç edinen ...
  • Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşleri (Rize ili örneği) 

    Özkan Navdar, Ayşe (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)
    Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerine, oyun ve fiziki ...
  • Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ve imam hatip lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin insan doğasına ilişkin tutumları 

    Birinci, Ali (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)
    Bu araştırma, giriş ve sonuç kısımları hariç üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında araştırmanın problemi, amacı ve önemi üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde insan doğası kavramına tarihsel süreç içerisinde yüklenen ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.