• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessing the visual quality of rural highway landscape reclamation in the western Black Sea region of Turkey

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.997Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Cengiz, Bülent
Cengiz, Canan
Bekci, Banu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Cengiz, B., Cengiz, C., Bekci, B. (2016). Assessing the visual quality of rural highway landscape reclamation in the western Black Sea region of Turkey. Fresenius Environmental Bulletin, 25(3), 933-952.

Özet

The purpose of this study was to assess the visual quality of proposed rural highway landscape reclamation of the new Bartm-Amasra highway via public perceptions and design approaches. the four objectives of this study were to: (1) analyze the study site's landscape to determine its characteristics, (2) evaluate three landscape reclamation concepts (open, semi-open, and closed) for eight research areas and generate 24 3-D simulations/visualizations, and (3) survey academic staff, public staff, students, and laypeople regarding their preferences of the new Bartm-Amasra highway. the study was conducted at eight sites where landscape reclamation is required on the highway. the survey sampled 300 highway users from four groups to determine their socio-demographic characteristics and use preferences. the data were analyzed by interpreting statistical correlations and frequency analysis. the results found that there were 75 plant species from 39 families in the eight sampled areas. Educational attainment was positively related to preferring to use the highway to watch the sea and scenery, although many highway locations were perceived as negative. the most striking remedies for mitigation were landscaping designs that counter noise and visual pollution and renewal of damaged vegetation. the most positive aspect of the highway was "having an open and closed scenery attribute."

Kaynak

Fresenius Environmental Bulletin

Cilt

25

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/2684

Koleksiyonlar

  • Peyzaj Mimarlığı Bölümü Koleksiyonu [81]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.