• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İbn Haldun'da bilgi problemi

Thumbnail

Göster/Aç

462075.pdf (1.237Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Aydın, Ahmet Selim

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

"İbn Haldun'da Bilgi Problemi" isimli bu çalışma "Giriş" ve "Sonuç" hariç iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın "Giriş" bölümünde araştırmanın konusu, önemi, amacı ve kaynaklarını kısaca ifade ettikten sonra İbn Haldun'un hayatını talebeliği, siyasi işlerle meşgul olduğu dönem, telif dönemi ve kadılık ve müderrislik dönemi olarak dört aşamada ele aldık. Birinci bölümde, bilginin oluşum sürecinde süje ile objeyi ve bu ikisi arasındaki ilişkiyi değerlendirdik. Bunun yanında bilginin kaynağı olarak akıl ve nefs konularını İbn Haldun'un görüşleri doğrultusunda ele aldık. İkinci bölümde ise, bilginin imkânı ve değeri konularına İbn Haldun'un yaklaşımını ele aldık ve yeni kurduğu umran ilmini ve bu ilmin meyvesi olan tarih bilgisini elde etmedeki epistemolojik yaklaşımını inceledik. Sonuç kısmında da araştırmamızda ulaşmış olduğumuz sonuçları bir sistem dahilinde ifade ettik. Anahtar Kelimeler: Gbn Haldun, Bilgi bilim This work that is named "Knowledge Problem in Ibn Khaldun" consists of two parts excluding "Introduction" and "Conclusion". After stadet briefly of the research's topic, importance, purpose and resources in the work's "Introduction" part, Ibn Khaldun's life has been discussed in four stages as his studentship, the period of his busy with political issues, the copyright period and judges and Professorship period After stadet briefly of the research's topic, importance, purpose and resources in the work's "Introduction" part, Ibn Khaldun's life has been discussed in four stages as his studentship, the period of his busy with political issues, the copyright period and judges and Professorship period. In the first part, we evaluate the subject and the object, and the relationship between them in the process of knowledge's formation. Besides, we deal with mind and self as a source of knowledge in accordance with the opinion of Ibn Khaldun. In the second part, we examine Ibn Khaldun's approach to the possibility and the value of knowledge and we search his new-established umran knowledge and the epistemological approach, as the knowledge's fruit, in obtaining the historical data. In the conclusion part, we express the results of our research within a system. Keywords: Gbn Haldun, Gnformation science

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/285

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.