• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Beach profile model with size-selective sediment transport. I: laboratory experiment and sensitivity study

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2015

Yazar

Srisuwan, Chatchawin
Work, Paul A.
Karasu, Servet
Özölçer, İsmail Hakkı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Srisuwan, C., Work, P.A., Karasu, S., Ozolcer, I.H. (2015). Beach profile model with size-selective sediment transport. I: laboratory experiment and sensitivity study. Journal of Waterway Port Coastal and Ocean Engineering, 141(2). https://doi.org/10.1061/(ASCE)WW.1943-5460.0000255

Özet

The response of physical models of beach profiles to random breaking waves was studied to investigate size-selective sediment transport and cross-shore profile evolution. Three types of beach profiles with different sediment mixtures were considered and subjected to waves until profiles reached equilibrium. Size-selective sediment transport was evident in the experiments, with the mean sediment size varying up to 20% along the beach profiles. Consistent coarsening and fining of the surface sediment in the experiments revealed size-selective sediment transport governed by cross-shore variations in energy dissipation, affecting important beach profile features such as sandbar structures and offshore and foreshore slopes. the theoretical basis of the transport phenomenon was described by analyzing the relationship between the transport processes and essential wave and hydrodynamic parameters obtained using a new set of numerical models. the results showed that beach profile changes and associated sediment grain sorting are most sensitive to instantaneous total water velocity and local energy flux under propagating waves. (C) 2014 American Society of Civil Engineers.

Kaynak

Journal of Waterway Port Coastal and Ocean Engineering

Cilt

141

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.1061/(ASCE)WW.1943-5460.0000255
https://hdl.handle.net/11436/2878

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [260]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.