• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Religious Media Literacy in terms of Necessity of Religious Education

Access

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Date

2015

Author

Naziroglu, Bayramali

Metadata

Show full item record

Abstract

Media literacy is one of the key concepts that brought to agenda against destructive effects of media every passing day. Religious media literacy is also a concept that can be used to reduce the damage that occurs in the individual's religious attitudes and behaviors by the media. in this study, it is dealt with the impact of religious media literacy on individual's religious formation. in this context, we tried to explain the concept of media literacy and after that, it is pointed out the importance of the concept of religious media literacy. Then it is focused on the media and individual-based reasons that require religious media literacy. Finally, for healthy religious development, it has been emphasized on religious medialiteracy skills that human have to. As a result, it is concluded that religious literacy should be a prerequisite for religious media literacy.

Source

Dinbilimleri Akademik Arastirma Dergisi-Journal of Academic Research in Religious Sciences

Volume

15

Issue

2

URI

https://hdl.handle.net/11436/2920

Collections

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Dini kimliğin oluşmasında yetişkin tutumlarının rolü: Çocuklukta yaşanmış hatıra örnekleriyle 

    Kılıç, Feyza (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2012)
    `Dînî Kimliğin Oluşmasında Yetişkin Tutumlarının Rolü (Çocuklukta Yaşanmış Hatıra Örnekleriyle)' başlığını taşıyan bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş Bölümünde, araştırmanın ...
  • Ergenlerde kaygı ve duanın çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Rize örneği) 

    İşlek, Mustafa (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)
    Bu çalışmanın amacı, Rize'de öğrenim gören lise öğrencilerinin kaygı düzeyleri ile dua tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde hazırlanan araştırmanın örneklem grubunu, 2015-2016 ...
  • Kur'an kurslarında ergenlik dönemi öğrencilerinin sorunları ve beklentileri 

    Bayraktar, Neslihan (Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2010)
    Kur'an Kurslarında Ergenlik Dönemi Öğrencilerinin Beklenti ve Sorunları? başlığını taşıyan bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde, araştırmanın problemi, amaç ve önemi, ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.