Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKonyalıhatipoğlu, Mehmed Emre
dc.date.accessioned2019-09-05T08:51:44Z
dc.date.available2019-09-05T08:51:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/298
dc.description.abstractÖğretimin bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak tasarlanabilmesi için öğrenci özelliklerinin incelenmesi gerekir. Öğrencilerin düşünme ve öğrenme şekillerini etkileyen özelliklerden başında ise düşünme stilleri gelmektedir.Bu araştırmanın amacı analitik ve bütüncül düşünme stillerine sahip ortaokul 7.sınıf öğrencilerine çokgenler konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı destekli öğrenme ortamının etkisini, SOLO taksonomisine göre incelemek ayrıca farklı düşünme stillerine sahip öğrencilerin bu öğrenme ortamı hakkında görüşlerini ortaya çıkarmaktır.Bu çalışmada araştırmacı öğretmen yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Rize il merkezindeki bir ortaokulda öğrenim gören 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 7.sınıf öğrencilerinin analitik ve bütüncül düşünme stilleri açısından ne ölçüde farklılaştığını belirlemek için 'Problem Çözerken Bütüncül ve Analitik Düşünme Ölçeği'nden faydalanılmıştır. Daha sonra öğrencilerin çokgenler konusunda sahip oldukları anlama düzeylerini ortaya koyabilmek için 'Ön Düzey Tespit Sınavı' gerçekleştirilmiştir. Çokgenler alt öğrenme alanına yönelik Geogebra yazılımı kullanılarak bilgisayar ortamında tasarlanan etkinliklerle 3 haftalık (21 ders saati) bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın ardından her öğrenciye bir bilgisayar kullanma imkânı verildiği dinamik bir ortamda 'Son Düzey Tespit Sınavı' gerçekleştirilmiştir. Öğrenci cevaplarındaki tutarsızlıkları ve soruları cevaplarken nasıl düşündüklerini belirleyebilmek için 8 öğrenciyle görüşme gerçekleştirilmiştir. Ayrıca bu öğrenme ortamıyla ilgili öğrenci görüşlerini belirlemek için günlüklerden yararlanılmıştır. Öğrenci günlükleri içerik analizi yapılarak incelenmiştir. 'Ön Düzey Tespit Sınavı' ve 'Son Düzey Tespit Sınavı'ndan elde edilen veriler SOLO taksonomisine göre analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre uygulanan dinamik geometri yazılımı destekli ortam hem analitik hem de bütüncül düşünme stiline sahip öğrencilerin öğrenmelerinde olumlu bir etki ortaya koyduğu görülmüştür. Dinamik geometri yazılımı destekli öğrenme ortamında her iki düşünme stilindeki öğrencilerin SOLO taksonomi analizlerinde daha üst evrede cevaplar bulunmuş olmasına rağmen bu dinamik ortamın düşünme stilleri arasında bir farklılaşma oluşturmadığı belirlenmiştir. Dinamik geometri yazılımı destekli ortamda öğrenim gören öğrencilerin SOLO taksonomisi seviyelerinin düşünme stiline göre değişmediği, farklı düşünme stilindeki öğrencilerden herhangi birine avantaj sağlamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrenci günlüklerde kullanılan ifadelerin çeşitliliği açısından analitik düşünme stiline ve bütüncül düşünme stiline sahip öğrencilerin görüşleri arasında önemli bir farklılık görülmemektedir. DGY destekli ortam her iki stildeki öğrencilerin de bu öğrenme sürecinde kendi düşünme stillerine göre deneyime girmelerine imkân tanımaktadır. Dinamik öğrenme ortamının farklı düşünme stillerine sahip öğrenciler üzerinde eşdeğer bir etki bıraktığı sonucuna varılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçların, dinamik geometri yazılımı destekli öğretim ve düşünme stilleri üzerine yürütülecek çalışmalara katkıda bulunacağı, ayrıca çokgenler alt öğrenme alanına yönelik hazırlanmış olan çalışma yapraklarının eğitimcilere yarar sağlayacağı düşünülmektedir. Students' characteristics should be analysed to conceive teaching by taking individual diversities into account. The most initial aspects affecting students' thinking and learning ways are thinking styles.The aim of this study is to analyse the effect of dynamic geometry software-aided learning environment in terms of solo taxonomy in teaching polygons subject to seventh grade students who have the analytic and holistic thinking styles and also is to find out the ideas of the studenst with different thinking styles about this learning environment.In this study, action research method has been used. The study group of this research consists of seventh grade students of a secondary school in Rize city center. 'The Scale of Holistic and Analytic Thinking Styles in Solving Problem' has been used to determine what extent seventh grade students differ in terms of analytic and holistic thinking styles. Afterwards, pre-determined level exam has been carried out to reveal the students' understanding level in polygons subject. A three-week (21 class hours) practise has been achieved with the activities designed in a computer environment by using geogebra software intended for polygons sub-learning field. After the practise, the last level exam has been carried out in a dynamic environment in which each student has been supplied with computing facilities. 8 students have been interviewed to determine inconsistences of students answers and how they think when they answer these questions. On the other hand, diaries has been utilized to determine students' ideas about this learning environment. The data obtained from pre-level exam and last level exam has been analysed according to the solo taxonomy.It has been observed that dynamic geometry software-based environment applied according to the data attained form the research has positive effects on learning of students who have both analytic and holistic thinking styles. Although higher stage answers have been observed in solo taxonomy analyses of students having both thinking styles in dynamic geometry software-aided learning environment, it has been determined that this dynamic environment hasn't created differentiation between both thinking styles. It has been resulted that the solo taxonomy levels of the students taught in dynamic geometry software-aided environment don't change according to the thinking styles and it don't get any advantage for the students with different thinking styles. On the other hand no important difference has been observed between the ideas of analytic and holistic thinking students in terms of the diversity of the statements used in students' diaries. Dynamic geometry software-aided environment allow both thinking style students to experience according to their thinking styles in this learning process. It has been concluded that dynamic learning environment has an equivalent affect on students with different thinking styles. It has been thought that the results reached in this study can contribute to studies on dynamic geometry software-aided teaching and thinking styles and what is more, worksheets prepared for polygons sub-learning field can help teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnalitik düşünme becerilerien_US
dc.subjectAnalytical thinking skillsen_US
dc.subjectBütüncül düşünmeen_US
dc.subjectHolistic thinkingen_US
dc.subjectDüşünme stillerien_US
dc.subjectThinking stylesen_US
dc.subjectGeometrien_US
dc.subjectGeometryen_US
dc.subjectMatematik dersien_US
dc.subjectMathematics lessonen_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.subjectMathematics educationen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.subjectOrtaokullaren_US
dc.subjectSecondary schoolsen_US
dc.subjectSOLO taksonomien_US
dc.subjectSOLO taxonomyen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf öğrencilerinin analitik ve bütüncül düşünme stillerinin SOLO taksonomisi ile incelenmesien_US
dc.title.alternativeA SOLO taxonomy research on holistic and analytic thinking styles of seventh grade secondary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorKonyalıhatipoğlu, Mehmed Emre
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster