• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Learning styles of candidates of geography teaching

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (284.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2014

Yazar

Geçit, Yılmaz
Delihasan, Sevilay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gecit, Y., Dalihasan, S., (2014). Learning styles of candidates of geography teaching. 3Rd International Geography Symposium, Geomed2013, 120, 621-628. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.02.142

Özet

The aim of this study is to find out answers to the question how the learning styles of the candidates of geography teaching are. Learning styles can be defined as "each student's using different ways while preparing, learning and recalling a new and difficult information." It is quite important to know these styles and to do activities which are proper to them for increasing success in educational proceedings. in this research, scanning model of quantitative research type is used. 229 students from Marmara and Karadeniz Technical University Geography Teaching Department and Ondokuz Mayis University Geography Department constitute the paradigm of this research. Data for the research is obtained via Kolb Learning Style Inventory-3 which is adopted to Turkish by Evin Gencel in 2007. Data which is obtained according to the aim of the research is analyzed with Chi-Square test in SPSS-17 program package. Obtained data can be summarized as: "It is seen that the most dominant style is assimilator learning style (38,4%) and it is followed by converger learning style (26,2%). Any significant statistical difference was not found between teaching candidates' gender (male/female), years (1, 2, 3, 4, 5), and faculty type (education or letters and science faculty) and learning styles. Significant difference was only seen between university types X2(sd=6, n=229)=20,54, p<,05). Among the students of Marmara University assimilator and converger, in Ondokuz Mayis University assimilator and diverger, and among Karadeniz Technical University students diverger and assimilator learning styles are more commonly seen. (C) 2013 the Authors. Published by Elsevier Ltd.

Kaynak

3Rd International Geography Symposium, Geomed2013

Cilt

120

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.02.142
https://hdl.handle.net/11436/3206

Koleksiyonlar

  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.