• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effect of writing-to-learn strategy on undergraduates' conceptual understanding of electrostatics

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (946.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2013

Yazar

Atasoy, Şengül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Atasoy, S. (2013). Effect of writing-to-learn strategy on undergraduates' conceptual understanding of electrostatics. Asia-Pacific Education Researcher, 22(4), 593-602. https://doi.org/10.1007/s40299-013-0062-4

Özet

The purpose of this study is to explore the effect of Writing-to-Learn (WTL) strategy on undergraduates' conceptual understanding of electrostatics. the sample of the study was 54 university students registered at elementary school mathematics education department. While the experimental group was asked to conduct WTL activities like explanatory writing, the teachers in the control group carried on their classes with traditional methods like questioning. Conceptual discussions were made during the instruction in both groups. the data of the study were gathered by Electrostatics Conceptual Test. the data were analyzed both qualitatively and quantitatively. the results of the study showed that there was a significant difference between the levels of improvement of conceptual understanding in groups favoring the experimental group. It was suggested that writing-based activities should be used to improve the conceptual understanding of students in numerical calculation-based courses like physics and mathematics.

Kaynak

Asia-Pacific Education Researcher

Cilt

22

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s40299-013-0062-4
https://hdl.handle.net/11436/3257

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.