• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparatıve analysıs of the effectıveness of 4mat teachıng method ın removıng pupıls' physıcs mısconceptıons of electrıcıty

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1014.Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2013

Yazar

Ergin, Serap
Atasoy, Şengül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ergin, S., Atasoy, S. (2013). Comparatıve analysıs of the effectıveness of 4mat teachıng method ın removıng pupıls' physıcs mısconceptıons of electrıcıty. Journal of Baltic Science Education, 12(6), 730-746. http://oaji.net/articles/2015/987-1425811268.pdf

Özet

The purpose of this study is to determine pupils' misconceptions about the electricity and the effects of 4MAT teaching method on these misconceptions. For this purpose, a non-equivalent pretest-posttest control group design was adopted and a three tier test with a sample of 100 ninth grade pupils was used to detect pupils' misconceptions about the electricity. the analysis of the data showed that pupils have the following misconceptions; local reasoning, attenuation model, empirical rule model, shared current model, current-potential difference confusion, short circuit misconception, current flow as water flow, power supply as a constant current source model and sequential reasoning etc. It was determined that the frequency of most of the misconceptions decreased after the application of the innovation. A greater fall was observed in the experimental group which suggests that the 4MAT teaching method was more effective than the traditional method in reducing misconceptions. Based on the results of this study, investigation of the effects of 4MAT teaching method on other complicated subjects of physics such as magnetism, regular circular momentum is suggested for further studies.

Kaynak

Journal of Baltic Science Education

Cilt

12

Sayı

6

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/3373
http://oaji.net/articles/2015/987-1425811268.pdf

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5990]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.