• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-servıce classroom teachers' mıslearnıngs of classıfıcatıon of the plant kıngdom and the effect of porphyrıos tree on removıng them

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (457.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2013

Yazar

Yangın, Selami

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yangin, S., (2013). Pre-servıce classroom teachers' mıslearnıngs of classıfıcatıon of the plant kıngdom and the effect of porphyrıos tree on removıng them. Journal of Baltic Science Education, 12(2), 178-190.

Özet

Students may acquire mislearnings in the course of their academic lives for various reasons and keep them for a lifetime. Some of the most common of those mislearnings are the alternative conceptions university students have about Biology lesson. This study was conducted through one-to-one interviews with 54 students at the 1st grade of the Department of Classroom Teaching in order to determine university students' alternative learnings about the classification and the diversity of plants and remove these alternative learnings if there were any. in the end, it was found that students had mislearnings about the classification and the diversity of plants. the main mislearning was that students classify some of the plants they knew well in a wrong way according to the criteria which was not biological; for example, they thought fern and bryophyte were plants with seeds, fungi were plants, and the plants belonging to the family of Pinaceae did not have real leaves so they were included in the class of plants without seeds. in order to remove these mislearnings 'Porphyrios Tree', which has a structure similar to a concept map, was used. As a result, a great majority of pre-service teachers' alternative conceptions about the classification of plants were removed through this method of application.

Kaynak

Journal of Baltic Science Education

Cilt

12

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/3393

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [42]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.