Besinci sinif ögrencilerinin ses kavramini anlamalari uzerine kavram karikatürlerinin etkisi
Özet
ÖZET Çali{dotless}şmani{dotless}n amaci{dotless}, ses kavrami{dotless}ni{dotless}n Öğretiminde kavram karikatürlerinin beşinci si{dotless}ni{dotless}f Öğrencilerinin kavramsal gelişimine etkisini incelemektir. Araşti{dotless}rmada Ön test-son test kontrol gruplu yari{dotless} deneysel desen kullani{dotless}lmi{dotless}şti{dotless}r. Ses konusunun Öğretimi kontrol grubunda mevcut Öğretim programi{dotless}na gÖre, deney grubunda ise mevcut Öğretim programi{dotless} kavram karikatürleriyle desteklenerek yapi{dotless}lmi{dotless}şti{dotless}r. Öğretimden Önce ve sonra deney ve kontrol gruplari{dotless}na iki aşamali{dotless} bir test uygulanarak kavramsal anlamadaki gelişim verilerin nitel ve nicel analizleriyle belirlenmiştir. Elde edilen verilere gÖre, sesin oluşmasi{dotless}ni{dotless} sağlayan temel olaylar, sesin boşlukta yayi{dotless}lmamasi{dotless}, sesin değişik ortamlardaki yayi{dotless}lma hi{dotless}zlari{dotless} konulari{dotless}ni{dotless} sorgulayan sorulara deney grubu Öğrencilerinin A düzeyindeki yani{dotless}tlari{dotless}nda Önemli bir arti{dotless}ş, C düzeyindeki yani{dotless}tlari{dotless}nda ise Önemli bir azalma olmuştur. Ancak kontrol grubunda zaman zaman kavram yani{dotless}lgi{dotless}li{dotless} aÇi{dotless}klamalari{dotless} iÇeren C düzeyindeki cevaplarda Önemli bir değişme olmadi{dotless}ği{dotless},hatta arti{dotless}ş olduğu gÖrülmüştür. Testten ali{dotless}nan puanlar baki{dotless}mi{dotless}ndan da deney grubu lehine bir başari{dotless} elde edilmiştir. Bu durum kavram karikatürlerinin kavramsal değişimi sağlamaya yardi{dotless}mci{dotless} olduğunu gÖstermektedir. Kavramsal değişimin daha Çok artmasi{dotless} iÇin fiziğin doğrudan gÖzlem yapi{dotless}lamayan konulari{dotless}nda kavram karikatürleri geliştirilerek kavramsal tarti{dotless}şmalara daha Çok zaman harcanmasi{dotless} gerektiği Önerilmiştir.