• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Besinci sinif ögrencilerinin ses kavramini anlamalari uzerine kavram karikatürlerinin etkisi

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2013

Yazar

Atasoy, S.
Tekbiyik, A.
Gülay, A.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

ÖZET Çali{dotless}şmani{dotless}n amaci{dotless}, ses kavrami{dotless}ni{dotless}n Öğretiminde kavram karikatürlerinin beşinci si{dotless}ni{dotless}f Öğrencilerinin kavramsal gelişimine etkisini incelemektir. Araşti{dotless}rmada Ön test-son test kontrol gruplu yari{dotless} deneysel desen kullani{dotless}lmi{dotless}şti{dotless}r. Ses konusunun Öğretimi kontrol grubunda mevcut Öğretim programi{dotless}na gÖre, deney grubunda ise mevcut Öğretim programi{dotless} kavram karikatürleriyle desteklenerek yapi{dotless}lmi{dotless}şti{dotless}r. Öğretimden Önce ve sonra deney ve kontrol gruplari{dotless}na iki aşamali{dotless} bir test uygulanarak kavramsal anlamadaki gelişim verilerin nitel ve nicel analizleriyle belirlenmiştir. Elde edilen verilere gÖre, sesin oluşmasi{dotless}ni{dotless} sağlayan temel olaylar, sesin boşlukta yayi{dotless}lmamasi{dotless}, sesin değişik ortamlardaki yayi{dotless}lma hi{dotless}zlari{dotless} konulari{dotless}ni{dotless} sorgulayan sorulara deney grubu Öğrencilerinin A düzeyindeki yani{dotless}tlari{dotless}nda Önemli bir arti{dotless}ş, C düzeyindeki yani{dotless}tlari{dotless}nda ise Önemli bir azalma olmuştur. Ancak kontrol grubunda zaman zaman kavram yani{dotless}lgi{dotless}li{dotless} aÇi{dotless}klamalari{dotless} iÇeren C düzeyindeki cevaplarda Önemli bir değişme olmadi{dotless}ği{dotless},hatta arti{dotless}ş olduğu gÖrülmüştür. Testten ali{dotless}nan puanlar baki{dotless}mi{dotless}ndan da deney grubu lehine bir başari{dotless} elde edilmiştir. Bu durum kavram karikatürlerinin kavramsal değişimi sağlamaya yardi{dotless}mci{dotless} olduğunu gÖstermektedir. Kavramsal değişimin daha Çok artmasi{dotless} iÇin fiziğin doğrudan gÖzlem yapi{dotless}lamayan konulari{dotless}nda kavram karikatürleri geliştirilerek kavramsal tarti{dotless}şmalara daha Çok zaman harcanmasi{dotless} gerektiği Önerilmiştir.

Kaynak

Journal of Turkish Science Education

Cilt

10

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/4093

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.