Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtasoy, S.
dc.contributor.authorTekbiyik, A.
dc.contributor.authorGülay, A.
dc.date.accessioned2020-12-19T20:15:57Z
dc.date.available2020-12-19T20:15:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4093
dc.description.abstractÖZET Çali{dotless}şmani{dotless}n amaci{dotless}, ses kavrami{dotless}ni{dotless}n Öğretiminde kavram karikatürlerinin beşinci si{dotless}ni{dotless}f Öğrencilerinin kavramsal gelişimine etkisini incelemektir. Araşti{dotless}rmada Ön test-son test kontrol gruplu yari{dotless} deneysel desen kullani{dotless}lmi{dotless}şti{dotless}r. Ses konusunun Öğretimi kontrol grubunda mevcut Öğretim programi{dotless}na gÖre, deney grubunda ise mevcut Öğretim programi{dotless} kavram karikatürleriyle desteklenerek yapi{dotless}lmi{dotless}şti{dotless}r. Öğretimden Önce ve sonra deney ve kontrol gruplari{dotless}na iki aşamali{dotless} bir test uygulanarak kavramsal anlamadaki gelişim verilerin nitel ve nicel analizleriyle belirlenmiştir. Elde edilen verilere gÖre, sesin oluşmasi{dotless}ni{dotless} sağlayan temel olaylar, sesin boşlukta yayi{dotless}lmamasi{dotless}, sesin değişik ortamlardaki yayi{dotless}lma hi{dotless}zlari{dotless} konulari{dotless}ni{dotless} sorgulayan sorulara deney grubu Öğrencilerinin A düzeyindeki yani{dotless}tlari{dotless}nda Önemli bir arti{dotless}ş, C düzeyindeki yani{dotless}tlari{dotless}nda ise Önemli bir azalma olmuştur. Ancak kontrol grubunda zaman zaman kavram yani{dotless}lgi{dotless}li{dotless} aÇi{dotless}klamalari{dotless} iÇeren C düzeyindeki cevaplarda Önemli bir değişme olmadi{dotless}ği{dotless},hatta arti{dotless}ş olduğu gÖrülmüştür. Testten ali{dotless}nan puanlar baki{dotless}mi{dotless}ndan da deney grubu lehine bir başari{dotless} elde edilmiştir. Bu durum kavram karikatürlerinin kavramsal değişimi sağlamaya yardi{dotless}mci{dotless} olduğunu gÖstermektedir. Kavramsal değişimin daha Çok artmasi{dotless} iÇin fiziğin doğrudan gÖzlem yapi{dotless}lamayan konulari{dotless}nda kavram karikatürleri geliştirilerek kavramsal tarti{dotless}şmalara daha Çok zaman harcanmasi{dotless} gerektiği Önerilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisher0-Belirleneceken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectÇali{dotless}şma yapraği{dotless}en_US
dc.subjectİlkÖğretimen_US
dc.subjectSesen_US
dc.subjectkavram karikatürüen_US
dc.subjectYapi{dotless}landi{dotless}rmaci{dotless} Öğrenme kurami{dotless}en_US
dc.titleBesinci sinif ögrencilerinin ses kavramini anlamalari uzerine kavram karikatürlerinin etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage176en_US
dc.identifier.endpage196en_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster