Konu "Öğrenci tutumu" için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
-
Hayat bilgisi dersinde senaryo tabanlı öğrenme yöntemi ile kavram öğretiminin öğrencilerin başarı, tutum ve öğrenme kalıcılığına etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)Birey, toplum ve doğa üçgeninde oluşturulan Hayat Bilgisi dersinin önemli bileşenlerinden biri kavramlardır. Kavramları doğru bir şekilde öğrenmenin gerekliliği ile senaryo tabanlı öğrenmenin hayatın içinden gelen öğrenme ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesi
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesidir. 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında yürütülen çalışmanın örneklemini, ülkemizin ... -
Matematik eğitiminde problem çözmeye dayalı öğrenme: Meta - analiz çalışması
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)Bu tez çalışmasında, matematik eğitiminde problem çözmeye dayalı öğrenmenin başarıya ve tutuma olan etkilerinin ele alındığı tam deneysel çalışmalar üzerinde meta-analiz gerçekleştirilmiştir. Meta-analiz, belirli bir konuda ... -
Zihin haritalama tekniğinin sosyal bilgiler dersinde öğrenci başarısı, tutumu ve kalıcılığına etkisi
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)Bu çalışmada zihin haritalama tekniğinin İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin başarısı, Sosyal Bilgiler dersine olan tutumu ve kalıcılığına etkisini araştırmak, aynı zamanda öğrencilerin zihin haritalama ...