Konu "Mathematics education" için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
8. sınıf öğrencilerinin kesirlerde sayı duyularının incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)Kesirler, doğal sayılar gibi, matematik konularının temeli olan konulardanbiridir. Sahip olduğu sarmal ve zengin yapısı; yüzde gösterimi, ondalık gösterimler, ölçme, oran ve bölme gibi pek çok konunun temelini oluşturması, ... -
Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf kümeler konusunda öğrenci başarısına etkisi
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)Bu araştırmada ilköğretim 6. Sınıf düzeyinde kümeler konusunda bilgisayar destekli öğretim yönteminin kullanılmasının öğrenci başarısına olan etkisi deneysel yöntemle aksiyom çalışması yapılarak incelenmiştir.Araştırma ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerini belirlemektir. Bu kapsamda, çalışmanın yöntemi olarak aksiyon araştırması yaklaşımı ... -
Matematik eğitiminde problem çözmeye dayalı öğrenme: Meta - analiz çalışması
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)Bu tez çalışmasında, matematik eğitiminde problem çözmeye dayalı öğrenmenin başarıya ve tutuma olan etkilerinin ele alındığı tam deneysel çalışmalar üzerinde meta-analiz gerçekleştirilmiştir. Meta-analiz, belirli bir konuda ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin analitik ve bütüncül düşünme stillerinin SOLO taksonomisi ile incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)Öğretimin bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak tasarlanabilmesi için öğrenci özelliklerinin incelenmesi gerekir. Öğrencilerin düşünme ve öğrenme şekillerini etkileyen özelliklerden başında ise düşünme stilleri ... -
Simetri konusunda hazırlanan animasyonların değerlendirilmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu araştırmanın amacı 8. sınıf matematik dersi simetri konusunda animasyon geliştirmek ve değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir okulda öğrenim gören 22 8. sınıf ...