Konu "Sosyal bilgiler eğitimi" için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
-
4.sınıf sosyal bilgiler dersinde dürüstlük değerini kazandırmada edebi ürünlerin kullanımı
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Araştırmanın temel amacı 4.sınıf öğrencilerine edebi ürünlerin dürüstlük değerini kazandırmadaki etkisini incelemektir. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Rize-Pazar ilçesinde Ahmet Mesut Yılmaz İlkokulu'nda ... -
Flash programında kavram karikatürleri ile desteklenerek hazırlanmış öğrenme nesnelerinin sosyal bilgiler dersinde kullanılması
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Bölümü / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2010)Araştırma, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde flash programında hazırlanmış kavram karikatürleri ile desteklenmiş öğrenme nesnelerinin öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve kalıcılık ... -
Kavramsal değişim metinlerinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve başarısına etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)2014 yılındaki yerel seçimler, cumhurbaşkanlığı seçimi ve 2015 yılında iki kez yapılan genel seçimler ve ülkemizin başkanlık sistemi ile yönetilip yönetilmemesi tartışmaları sürecinde insanlar ve yönetim ünitesinin içeriğine ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde tahmin et-gözle-açıkla (TGA) uygulamaları
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Tahmin Et Gözle Açıkla (TGA) uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına, derse karşı tutumlarına, bilgilerin kalıcılığa etkisini incelemek ve ... -
Zihin haritalama tekniğinin sosyal bilgiler dersinde öğrenci başarısı, tutumu ve kalıcılığına etkisi
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)Bu çalışmada zihin haritalama tekniğinin İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin başarısı, Sosyal Bilgiler dersine olan tutumu ve kalıcılığına etkisini araştırmak, aynı zamanda öğrencilerin zihin haritalama ...