• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The career exploration outcome expectations scale- Turkish: Adaptation and validation

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (730.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Sarı, Serkan Volkan
Camadan, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Sari, S.V. & Camadan, F. (2021). The career exploration outcome expectations scale- Turkish: Adaptation and validation. Current Psychology, 40(4), 1507-1516. https://doi.org/10.1007/s12144-019-0126-6

Özet

This study was conducted to investigate the validity evidence of an adapted scale that was originally developed in a different culture to assess middle school students’ career exploration outcome expectations. The adaptation and validation process included five steps: (a) translation (b) confirmatory factor analysis, (c) measurement invariance studies, (d) calculation of Pearson correlation coefficient between the adapted scale scores and relevant scale scores and (e) calculation of internal consistency. The study sample included 944 middle school students. It was concluded that there is enough evidence to claim that the adapted scale has sufficient language, construct, and concurrent validity. There was also sufficient evidence to claim strong measurement invariance by gender. The internal consistency coefficient of the scale was acceptable (alpha = 0.79). The theoretical and managerial implications of the study were discussed in detail. © 2019, Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature.

Kaynak

Current Psychology

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s12144-019-0126-6
https://hdl.handle.net/11436/4455

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.