Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOdacı, Hatice
dc.contributor.authorÇelik, Çiğdem Berber
dc.date.accessioned2020-12-19T20:23:19Z
dc.date.available2020-12-19T20:23:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationOdacı, H. & Çelik, Ç.E. (2017). Kendilik algısı ve saldırganlık arasındaki ilişki: Yalnızlığın aracı rolü. Journal of Mood Disorders, 7(4), 219-225. http://doi.org/10.5455/jmood.20171101063228en_US
dc.identifier.issn2146-1473
dc.identifier.issn2146-2380
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME1EVXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4668
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.5455/jmood.20171101063228en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinde kendilik algısı ve saldırganlık arasındaki ilişkide yalnızlığın aracı rolü incelenmiştir.Yöntem: Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye'nin kuzeyinde yer alan bir devlet üniversitesinin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan 215 kız, 209 erkek toplam 424 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Karşılaştırma Ölçeği, Saldırganlık Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın analizleri için SPSS 23.00 istatistik programından yararlanılmıştır.Bulgular: Bu araştırmada değişkenler arasındaki ilişkiler Pearson korelasyon katsayısıyla, ilişkideki aracılık etkisi hiyerarşik regresyon analiziyle ve aracılığın anlamlı olup olmadığı ise Sobel testi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları kendilik algısı ile saldırganlık arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki, kendilik algısı ile yalnızlık arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki ve saldırganlık ile yalnızlık arasında ise pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Yapılan hiyerarşik regresyon analizi sonucunda ise, kendilik algısının saldırganlığın %1.2'sini açıkladığı, ikinci aşamada ise kendilik algısı ve yalnızlığın saldırganlığın %8.3'ünü açıkladığı görülmüştür. İkinci aşamada kendilik algısının saldırganlık üzerindeki yordayıcı etkisinin tamamen ortadan kalkması ile yalnızlığın bu ilişkiye tam olarak aracılık ettiği ortaya çıkmaktadır.Sonuç: Yalnızlığın aracı rolünün anlamlı düzeyde olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılan Sobel testi sonuçları bu aracılık ilişkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermektediren_US
dc.description.abstractObjective: The mediating role of loneliness in the correlation between self-perception and aggression was examined among university students. Methods: The study group comprised a total of 424 students, 215 female and 209 male, attending different schoold at a state university in Northern Turkey. The data collection tools included the Social Comparison Scale, Aggression Questionnaire, UCLA Loneliness Scale, and Demographic Information Form. SPSS 23.0 for Windows was used for all statistical analyses. Results: A negative significant correlation between self-perception and aggression, a negative significant correlation between self-perception and loneliness, and a positive significant correlation between aggression and loneliness were found. Hierarchical regression analysis results indicated that self-perception accounted for 1.2% of aggression, while in the second stage self-perception and loneliness accounted for 8.3% of aggression. In the second stage with the full removal of the predictive effect of self- perception on aggression, loneliness was revealed to be a full mediator of this correlation. Conclusions:­Sobel test results indicated that the mediating role of loneliness was at significant levels in mediating this correlationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectPsikiyatrien_US
dc.titleKendilik algısı ve saldırganlık arasındaki ilişki: Yalnızlığın aracı rolüen_US
dc.title.alternativeCorrelation between self-perception and aggressiveness: the mediating role of lonelinessen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇelik, Çiğdem Berber
dc.identifier.doi10.5455/jmood.20171101063228en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage219en_US
dc.identifier.endpage225en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalJournal of Mood Disordersen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster