Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşaran, Ayşe Gümüşler
dc.contributor.authorPolat, Hasan H.
dc.date.accessioned2020-12-19T20:24:35Z
dc.date.available2020-12-19T20:24:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1301-1421
dc.identifier.issn1301-1421
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZek9ESTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4883
dc.description.abstractAraştırma, Rize ilindeki liselerde akran zorbalığının türü ve yaygınlığını belirlemek amacıyla kesitsel tipte yapıldı. Tabakalı rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak örnekleme 917 öğrenci alındı. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde, ortalama, standart sapma, Ki-kare ve Binary Logistic Regresyon kullanıldı. Araştırmada, vurma ve haraç alma benzer olup %62,7 ile en yüksek, dedikodu yapma %22 oranıyla en düşük zorbaca davranış olarak nitelendirildi. Okul, sınıf, cinsiyet açısında hem zorbalık hem de mağduriyette anlamlı farklar görüldü. Zorbalık İmam Hatip Lisesinde, 10.sınıflarda ve erkeklerde; mağduriyet İmam Hatip Lisesinde, 10.sınıflarda ve kızlarda anlamlı derecede daha yüksek olarak saptandı. Lojistik regresyon analizinde zorbalık İmam Hatip Lisesi'nde 2.3 kat; 10. sınıfta 1.7 kat; 11. Sınıfta 1.6 kat; erkeklerde 1.8 kat daha yüksek olarak saptandı. Mağduriyet ise İmam Hatip Lisesi'nde 5.3 kat daha yüksek olarak saptandı.Sonuç olarak, akran zorbalığı önemli bir sorundur. Bu konudaki araştırmaların ve farkındalığın artırılması gereklidir.en_US
dc.description.abstractThe research was carried out cross-sectional type with the purpose of to determine peer bullying type and extent of in high school in Rize. Sampling using stratified random sampling method, 917 student were selected. Evaluation of the data persentage, mean, standart deviaton, Chi-square and Binary Logistic were analyzed.In this study, while hitting and extortion, Which were equal and at the highest rate with 62,7%, gossip with 22% which were at the lowest rates were described as bullying. Significant differences were seen in both bullying and victimization in terms of school, class, gender. Bullying in Religious Vocational High School, in 10th grade and in male; victimization in Religious Vocational High School, in 10th grade and in female were seen significantly high. In logistic regression analysis bullying in Religious Vocational High School more than 2.3 times, in 10th grade 1.7 times; in in 11th grade 1.6 times; in male 1.8 times greater was seen. Vctimization in Religious Vocational High Schoo more than 5.3 times greater was seen. As a result, peer bullying is an important problem. It is necessary to increase the amount of research and awareness in this regard.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.titleRize İli Lise Öğrencilerinde Akran Zorbalığı Prevalansı ve Etkileyen Etmenleren_US
dc.title.alternativeThe Prevalance of Bullying Among High School Students in Rize Province and Affecting Factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalSağlık ve Toplumen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster