• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Coğrafya eğitimcilerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (399.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2012

Yazar

Geçit, Yılmaz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Geçit, Y. (2012). Coğrafya eğitimcilerinin mesleki tükenmislik düzeyleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11(39), 88-103.

Özet

Bireylerin çesitli etkenler nedeniyle yaptıkları isten asırı soğumaları neticesinde ortaya çıkan tükenmislik, hem sosyal iliskiler hem de is verimi üzerinde olumsuz etkiler yaratabilmektedir. Bu çalısmada, liselerde ve özel dershanelerde görev yapan coğrafya öğretmenleri ile üniversitelerdeki coğrafya akademisyenlerinin tükenmislik düzeyleri çesitli değiskenler açısından incelenmistir. Arastırmanın örneklemini bu kurumlarda görev yapan 120 coğrafya eğitimcisi olusturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Maslach Tükenmislik Envanteri kullanılmıstır. Bu envanter, kisisel bilgi formu ile birlikte örneklemi olusturan bireylere elektronik ortamda gönderilmis ve verilerde aynı yoldan geri alınmıstır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile mann whitney u, kruskal wallis ve t testleri kullanmıstır. Arastırmanın sonucunda, coğrafya eğitimcilerinin cinsiyetlerinin duyarsızlasma ve kisisel basarılarını etkilemediği, ancak duygusal tükenme düzeylerini etkilediği belirlenmistir. Mesleki kıdemlerinin ise, duyarsızlasma düzeylerini etkilediği ancak duygusal tükenme ve kisisel basarıyı etkilemediği bulgulanmıstır. Diğer yandan, medeni durum, mezun olunan okul türü, unvan, yas grupları ve çalıstıkları kurumlar ile duygusal tükenmislikleri, duyarsızlasmaları ve kisisel basarıları arasında anlamlı bir iliskinin olmadığı görülmüstür.
 
Due to various factors, the occupational burnout as a result of over-alienation from work has negative effects both on individual's social relations and his business efficacy. In this study, occupational burnout level of academicians teaching geography at university as well as geography teachers at high schools and private courses were analyzed in terms of various variables. The sampling of this study is composed of 120 geography educators in these institutions. Maslach Burnout Inventory is applied as a data collection device. This inventory with a personal information form has been sent to individuals forming the sampling via Internet and retrieved in the same way. In data analysis, one-way analysis of variance (anova), Mann Whitney u, kruskal Wallis and t-tests have been utilized. As a result of the study, we have found out that it does not affect the selfsuccess and desensitization of genders of the geography educators but does affects their emotional burnout level. We have also found out that occupational seniority affects their desensitization level but does not affect their emotional burnout level or self-success. On the other hand, we found out that there is no significant relationship between individual's marital status, types of school he graduated, title, age group, institution they work and emotional burnout, desensitization, self-success.
 

Kaynak

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Cilt

11

Sayı

39

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNd01EVTVPUT09
https://hdl.handle.net/11436/4966

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.