Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGeçit, Yılmaz
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:13Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNd01EVTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4966
dc.description.abstractBireylerin çesitli etkenler nedeniyle yaptıkları isten asırı soğumaları neticesinde ortaya çıkan tükenmislik, hem sosyal iliskiler hem de is verimi üzerinde olumsuz etkiler yaratabilmektedir. Bu çalısmada, liselerde ve özel dershanelerde görev yapan coğrafya öğretmenleri ile üniversitelerdeki coğrafya akademisyenlerinin tükenmislik düzeyleri çesitli değiskenler açısından incelenmistir. Arastırmanın örneklemini bu kurumlarda görev yapan 120 coğrafya eğitimcisi olusturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Maslach Tükenmislik Envanteri kullanılmıstır. Bu envanter, kisisel bilgi formu ile birlikte örneklemi olusturan bireylere elektronik ortamda gönderilmis ve verilerde aynı yoldan geri alınmıstır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile mann whitney u, kruskal wallis ve t testleri kullanmıstır. Arastırmanın sonucunda, coğrafya eğitimcilerinin cinsiyetlerinin duyarsızlasma ve kisisel basarılarını etkilemediği, ancak duygusal tükenme düzeylerini etkilediği belirlenmistir. Mesleki kıdemlerinin ise, duyarsızlasma düzeylerini etkilediği ancak duygusal tükenme ve kisisel basarıyı etkilemediği bulgulanmıstır. Diğer yandan, medeni durum, mezun olunan okul türü, unvan, yas grupları ve çalıstıkları kurumlar ile duygusal tükenmislikleri, duyarsızlasmaları ve kisisel basarıları arasında anlamlı bir iliskinin olmadığı görülmüstür.en_US
dc.description.abstractDue to various factors, the occupational burnout as a result of over-alienation from work has negative effects both on individual's social relations and his business efficacy. In this study, occupational burnout level of academicians teaching geography at university as well as geography teachers at high schools and private courses were analyzed in terms of various variables. The sampling of this study is composed of 120 geography educators in these institutions. Maslach Burnout Inventory is applied as a data collection device. This inventory with a personal information form has been sent to individuals forming the sampling via Internet and retrieved in the same way. In data analysis, one-way analysis of variance (anova), Mann Whitney u, kruskal Wallis and t-tests have been utilized. As a result of the study, we have found out that it does not affect the selfsuccess and desensitization of genders of the geography educators but does affects their emotional burnout level. We have also found out that occupational seniority affects their desensitization level but does not affect their emotional burnout level or self-success. On the other hand, we found out that there is no significant relationship between individual's marital status, types of school he graduated, title, age group, institution they work and emotional burnout, desensitization, self-success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleCoğrafya eğitimcilerinin mesleki tükenmislik düzeylerien_US
dc.title.alternativeOccupational burnout levels of geography educatorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage88en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster