Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİpek, Cemalettin
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:24Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationİpek, C. (2011). İlköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavı (SBS) puanlarının velilerin okul tutumu ve eğitime katılım düzeylerinden kestirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 10(38), 114-135.en_US
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJNU9UWTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/4991
dc.description.abstractBu arastırmada ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarında (SBS) almıs oldukları puanlar velilerinin okul tutumu ve eğitime katılım puanlarından kestirilmesi, ayrıca SBS puanlarının öğrencilerin cinsiyetlerine bağlı olarak farklılasıp farklılasmadığının belirlenmesi amaçlanmıstır. Arastırma verileri, Çayeli (Rize) ilçe merkezinde yer alan bes ilköğretim okulunun yedinci ve sekizinci sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 441 öğrenci velisinden toplanmıstır. Veri toplama aracı olarak Can (2008) tarafından gelistirilmis olan Veli Katılım Ölçeği ve Okula iliskin Tutum Ölçeği kullanılmıstır. Veri analizi sonucunda, kız öğrencilerin SBS puanlarının erkek öğrencilerin SBS puanlarından istatistiksel olarak daha yüksek olduğu; öğrencilerin SBS puanlarının istatistiksel olarak velilerin okul tutumu ve eğitime katılım puanlarından kestirilebildiği gözlenmistir.en_US
dc.description.abstractThe study was conducted to predict primary school students' national level assessment test scores from parental involvement and attitudes towards school. Another purpose of the study was to determine gender effects on the national level assesment test. Data were gathered from 441 families whose children were attending seventh and eighth grades in five different primary scools in Çayeli District. Two different scales, parental involvement scale and school attitudes scale (Can, 2008), were used as data gathering instrument. Study results revealed that the level assessment test scores of the girls were significantly higher than boys' test scores. The results also indicated that primary students's national level assesment were predicted significantly by parental involvement and attitudes towards school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeviye belirleme sınavı (SBS)en_US
dc.subjectOkul tutumuen_US
dc.subjectVeli katılımıen_US
dc.subjectOkul-aile ilişkilerien_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavı (SBS) puanlarının velilerin okul tutumu ve eğitime katılım düzeylerinden kestirilmesien_US
dc.title.alternativePredicting primary school students’ national level assessment test scores from parental involvement and attitudes towards schoolen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorİpek, Cemalettin
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage114en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster