• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin örgütsel ikiyüzlülük algıları ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.408Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Kahveci, Gökhan
Kandemir, İlknur Karagül
Bayram, Saadet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kahveci, G., Karagül Kandemir, İ. & Bayram, S. (2019). Öğretmenlerin örgütsel ikiyüzlülük algıları ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elementary Education Online, 18(2), 788-807. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.562061

Özet

Bu araştırmada öğretmenlerin örgütsel ikiyüzlülük algıları ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama yaklaşımı kapsamında yapılan araştırmaya Trabzon il merkezi ve ilçelerindeki liselerde kurumlarında görev yapan 249 öğretmen katılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla öğretmenlerin demografik bilgilerini belirlemeye yönelik “Kişisel ve Mesleki Bilgi Formu”, “Örgütsel İkiyüzlülük Ölçeği” ile “Örgütsel Adalet Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde korelasyon analizi, regresyon analizi, t- Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin örgütsel ikiyüzlülük algıları ile örgütsel adalet algıları arasında yüksek düzeyde negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Örgütsel ikiyüzlülüğün boyutları ile örgütsel adalet arasındaki ilişki incelendiğinde sözlerin tutulması ile yüksek düzeyde; içyapı ve çevre arasındaki uyum ve uygulamalardaki tutarsızlıklar boyutları ile orta düzeyde negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Ayrıca örgütsel ikiyüzlülük örgütsel adaletin önemli bir yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır.
 
In this research, it is aimed to determine the relationship between teachers’ perceptions of organizational hypocrisy and organizational justice. 249 teachers, who are serving in secondary schools in Trabzon province and towns, participated in this research which is done within the scope of correlation research, one of the relational scanning approaches. “Personal and Professional Information Form”, “Organizational Hypocrisy Scale” and “Organizational Justice Scale” are used in this research to gather demographic information of teachers. While analyzing the data, t-Test, One Way Analysis Of Variance (ANOVA), Kruskal Wallis H-Test, correlation and regression analysis are used. According to the result of the research, there is a highly significant relationship in negative way between organizational hypocrisy perceptions and organizational justice perceptions. When the dimensions of organizational hypocrisy and organizational justice are examined, it can be seen that there is a high level relationship with keeping promise and medium level significant relationship in negative way with the harmony between environment and microstructure, and dimensions of practical repugnance. Besides, organizational hypocrisy is a significant regression of organizational justice.
 

Kaynak

İlköğretim Online (elektronik)

Cilt

18

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.562061
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE5UZzFOUT09
https://hdl.handle.net/11436/4994

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.