• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tarih öğretiminde gazete kullanımının çok perspektifliğe etkisi

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (538.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2013

Yazar

Yahşi, İbrahim
Keleş, Hamza

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yahşi, İ. & Keleş, H. (2013). Tarih öğretiminde gazete kullanımının çok perspektifliğe etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 639-710.

Özet

Bu araştırmada Tarih dersinde gazete kullanımının öğrencilerin çok perspektifli bakış açısı kazanmalarına etkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada deneysel yöntemin Ön-Test Son-Test Kontrol Gruplu Deseni kullanılmıştır. Araştırma, Ankara ili Çubuk ilçesindeki Çubuk Lisesi 12.sınıfta okuyan 61 kişi ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak nicel analiz için araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket ve nitel analiz için 6 sorudan oluşan görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, deneme modellerinden “ön-test son-test kontrol gruplu modele” göre nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Nitel verilerin analizi nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, Tarih öğretiminde gazete kullanımı öğrencilere çok perspektifli bakış açısı kazandırmada etkilidir.
 
In this search, effect multi-perspective point of view of the students on gaining was tried to reveal. In this research, pre test final test control grap design of the experimental method was used. Research was carried out in Çubuk high school with 61 students, who are 12.class, in Ankara. As data collection tool was used a survey that researcher had developed for quantitive Quantitive datas of research were collected according to pre test final test control group model, qualitative datas were collected with semi-structured interview technique. In analysis of qalitative data was benefited from SPSS package program. Analysis of qualitative datas was resolved by using descriptive analysis technique within the framework of a qualitative research approch. According to the results of research the use of newspaper in history teaching is very effective on gaining to students multi-perspectitive point of view .
 

Kaynak

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Cilt

21

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRM09EYzFOUT09
https://hdl.handle.net/11436/5001

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.