Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYahşi, İbrahim
dc.contributor.authorKeleş, Hamza
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:28Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRM09EYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5001
dc.description.abstractBu araştırmada Tarih dersinde gazete kullanımının öğrencilerin çok perspektifli bakış açısı kazanmalarına etkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada deneysel yöntemin Ön-Test Son-Test Kontrol Gruplu Deseni kullanılmıştır. Araştırma, Ankara ili Çubuk ilçesindeki Çubuk Lisesi 12.sınıfta okuyan 61 kişi ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak nicel analiz için araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket ve nitel analiz için 6 sorudan oluşan görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, deneme modellerinden “ön-test son-test kontrol gruplu modele” göre nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Nitel verilerin analizi nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, Tarih öğretiminde gazete kullanımı öğrencilere çok perspektifli bakış açısı kazandırmada etkilidir.en_US
dc.description.abstractIn this search, effect multi-perspective point of view of the students on gaining was tried to reveal. In this research, pre test final test control grap design of the experimental method was used. Research was carried out in Çubuk high school with 61 students, who are 12.class, in Ankara. As data collection tool was used a survey that researcher had developed for quantitive Quantitive datas of research were collected according to pre test final test control group model, qualitative datas were collected with semi-structured interview technique. In analysis of qalitative data was benefited from SPSS package program. Analysis of qualitative datas was resolved by using descriptive analysis technique within the framework of a qualitative research approch. According to the results of research the use of newspaper in history teaching is very effective on gaining to students multi-perspectitive point of view .en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titletarih öğretiminde gazete kullanımının çok perspektifliğe etkisien_US
dc.title.alternativeAffect of using journal in teaching history to multi perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage693en_US
dc.identifier.endpage710en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster