Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGök, Enes
dc.contributor.authorİpek, Cemalettin
dc.contributor.authorYaylacı, Ali Faruk
dc.contributor.authorBeldağ, Adem
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:33Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFNE9UTTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5008
dc.description.abstractBu araştırmada, eğitim fakültelerinde ders kitabı olarak okutulmak üzere 2009-2014 yılları arasında, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Bilimine Giriş, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ve Sınıf Yönetimi adı altında basımı yapılan kitaplar, yayınevleri, yazar profili ve akademik unvanı, yazar özgeçmişi, iletişim bilgisi ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) içerikleri açısından incelenmiş ve akademisyenlerin kitaplara ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu bağlamda 111 kitap incelenmiş, ayrıca araştırma grubunu oluşturan sekiz farklı üniversiteden 13 akademisyenin görüşleri alınmıştır. Veriler doküman incelemesi ve görüşmeler aracılığı ile toplanmış, doküman analizi ve betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; incelenen kitaplarda akademik ve estetik açıdan birçok eksiklik olduğu bulgulanmıştıren_US
dc.description.abstractThe textbooks entitled Teaching Principals and Methods, Introduction to Educational Sciences, Turkish Educational System and School Management, Classroom Management, published between 2009-2014 to be used in the faculties of education were examined in terms of publishers, authors' profile, academic title, bibliography, contact information, and standardized contents by YOK; the views of academics were evaluated. 111 books were considered and the perceptions of 13 academics from 8 different universities were received. The data collected through book reviews and interviews were analyzed through document and descriptive analyses. Findings indicate the books examined in this study lack academic and esthetic quality in many waysen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYükseköğretim Ders Kitaplarında Nitelik: Eğitim Bilimleri Alanındaki Kitaplara İlişkin Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeThe Quality Of Textbooks in Higher Education: An Investigation on the Books in the Field of Educational Sciencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1245en_US
dc.identifier.endpage1262en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster