Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyol, Nihan
dc.contributor.authorKonur, Kader Birinci
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:35Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJMU1Ea3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5012
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi dönemde fen eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinin belirlenmesi, ek olarak öğretmenlerin etkinliklerini planlama ve uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ordu ilinde görev yapmakta olan 100 okul öncesi öğretmeni ve 20 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırma nitel araştırma modelinde olgu bilim çalışması olup, görüşme, gözlem ve doküman incelemesi yoluyla veriler toplanmıştır. Araştırmada “okul öncesi dönemde fen eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve idareci görüşme formu” ve “gözlem kayıt formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminin yaparak- yaşayarak öğrenmeyi sağladığı, erken yaşlarda fen eğitimi verilmesinin uygun olduğu, fen etkinliğine karar verirken çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate aldıkları, en çok bitkiler ve hayvanlar konularına yer verdikleri, Milli Eğitim Bakanlığının fen alanındaki uygulamalarından memnun olmadıkları, en çok deney etkinliğini uyguladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürleri ise okul öncesinde fen eğitimi uygulamalarının yeterli olduğunu düşünmektedirler.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to examine pre-school teachers and school managers’ views concerning the applicability of pre-school science education besides a study on preschool teachers’ lesson planning and use of teaching activities. The study group involves 100 pre-shcool teachers and 20 school managers in Ordu Province. Based on phenemonological methods in this study, data are collected by way of interviews, survey and document analysis. In the research, “Teachers and School Managers Opinion Interview Form about applicability of Pre-school Science Education” and “Observation Record Form” are used. The research results showed that science education provides experiential learning hands on learning and science education in early childhood is quite appropriate. In addition, it showed that considering student needs and interest teacher choose science activities. Among science subjects plants and animals take the greatest part. They are not satisfied with the Ministry of National Education’s implementations in sciences. Experiment method is mostly used in science activities. School managers think that the implementation of science education in pre-school is enough.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleOkul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen ve Yönetici Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Examination of Preschool Teachers’ and School Managers’ Views on The Applicability of Pre-School Science Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage547en_US
dc.identifier.endpage557en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster