• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

Namdar, Ayşegül Oğuz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Namdar, A.O. (2015). Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 0(27), 29-44.

Özet

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının soyut sanatı mı yoksa optik gerçekliğe dayalı resimleri mi tercih ettiklerini belirlemektir. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubunu Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2013 yılında öğrenim gören, sanat eği- timi dersini almış olan 54 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 12 sorudan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Bu görüşme formu iki alan uzmanının görüşleri doğrultusunda son bi- çimini almıştır. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının gerçekçi resimleri soyut resimlere oranla daha çok tercih ettikleri sonuçlar arasında yer almaktadır. Sınıf öğretmeni adaylarının sanat eğitimi derslerini de verebilecekleri düşünülürse, üniversitede alınan sanat eğitimi derslerine verilen önemin artması ve sanatla etkileşime girebilecekleri uygulamalara da ağırlıklı yer verilmesi gerektiği öneriler arasında yer almaktadır.
 
The aim of this study is to fnd out whether prospective classroom teachers prefer abstract art or realistic paintings. 54 students attending Classroom Teaching Department in Recep Tayyip Erdoğan University Education Faculty participated in the study during 2013 education year. Sample group was selected on the basis of having taken the art education course. For data collection, an interview form was developed by researcher and revised by two experts. The form consisted of 12 questions. Collected data were analyzed with content analysis and descriptive analysis. Conclusions and recommendations were brought in the light of study fndings. It was found that prospective classroom teachers prefer realistic paintings more than abstract ones. Considering that prospective classroom teachers can give art education courses, it is recommended that more emphasis should be placed on art education course at university level and hands-on activities should be increased so that they can be involved in arts more.
 

Kaynak

Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama

Cilt

0

Sayı

27

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjeE9UVXlNZz09
https://hdl.handle.net/11436/5030

Koleksiyonlar

  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [42]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.