Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNamdar, Ayşegül Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-19T20:25:45Z
dc.date.available2020-12-19T20:25:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1309-0526
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjeE9UVXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5030
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının soyut sanatı mı yoksa optik gerçekliğe dayalı resimleri mi tercih ettiklerini belirlemektir. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubunu Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2013 yılında öğrenim gören, sanat eği- timi dersini almış olan 54 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 12 sorudan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Bu görüşme formu iki alan uzmanının görüşleri doğrultusunda son bi- çimini almıştır. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının gerçekçi resimleri soyut resimlere oranla daha çok tercih ettikleri sonuçlar arasında yer almaktadır. Sınıf öğretmeni adaylarının sanat eğitimi derslerini de verebilecekleri düşünülürse, üniversitede alınan sanat eğitimi derslerine verilen önemin artması ve sanatla etkileşime girebilecekleri uygulamalara da ağırlıklı yer verilmesi gerektiği öneriler arasında yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to fnd out whether prospective classroom teachers prefer abstract art or realistic paintings. 54 students attending Classroom Teaching Department in Recep Tayyip Erdoğan University Education Faculty participated in the study during 2013 education year. Sample group was selected on the basis of having taken the art education course. For data collection, an interview form was developed by researcher and revised by two experts. The form consisted of 12 questions. Collected data were analyzed with content analysis and descriptive analysis. Conclusions and recommendations were brought in the light of study fndings. It was found that prospective classroom teachers prefer realistic paintings more than abstract ones. Considering that prospective classroom teachers can give art education courses, it is recommended that more emphasis should be placed on art education course at university level and hands-on activities should be increased so that they can be involved in arts more.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleÖğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?en_US
dc.title.alternativeWhich one do prospective teachers prefer: abstract art or visual reality?en_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalCito Eğitim: Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster