• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perfectionism among Turkish secondary students

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (377.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Camadan, Fatih
Yüksel, Galip

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Camadan, F. & Yüksel, G. (2012). Perfectionism among Turkish secondary students. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 701-714.

Özet

Bu araştırmanın amacı Türk ortaöğretim öğrencilerinin mükemmeliyetçiliklerinin incelenmesidir. Öğrencilerin mükemmeliyetçilikleri akademik başarılarına, öğrenim gördükleri okul türüne, öğrenim gördükleri alana (Sayısal, Sözel, E.A.) ve cinsiyetlerine göre karşılaştırılmıştır. Araştırma 271 kız ve 320 erkek öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Türkçe’ye uyarlaması Özbay ve Mısırlı Taşdemir (2003) tarafından yapılan Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda mükemmeliyetçilik ölçeğinin tüm alt ölçeklerinde öğrencilerin akademik başarılarına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Kişisel Standartlar alt ölçeğinin dışındaki diğer tüm alt ölçeklerde de öğrencilerin öğrenim gördükleri okul türüne göre anlamlı farklılıklar görülmüştür. Bunun yanı sıra öğrenim gördükleri alana göre Ebeveynsel Eleştiri ve Hatalara Aşırı İlgi alt ölçeklerinde; cinsiyetlerine göre ise sadece Davranışlardan Şüphe alt ölçeğinde anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Mükemmel olmayan durumları kabul etmeden bir takım hedeflere ulaşmaya çalışmak, öğrencilerin erteleme davranışları sergilemelerine ve daha fazla kaygı yaşamalarına neden olabilmektedir. Dolayısıyla akademik başarıları bu durumdan olumsuz şekilde etkilenebilmektedir. Yapılacak bireysel ve grupla psikolojik danışmalarla; mükemmeliyetçi öğrencilerin kendi özelliklerini daha iyi fark etmelerinde ve gerçekçi hedefler belirlemelerinde onlara yardımcı olunabilir. Bu şekilde akademik başarılarına da katkı sağlanabilir.
 
The aim of this study was to analyze perfectionism among Turkish secondary school students. Perfectionism was compared according to the some variables like academic achievement, type of school, field (Quantitative, Verbal and Equally Weighted) and gender. The study was performed with 271 female and 320 male students. In this study Frost Multidimentional Perfectionism Scale (FMPS) adapted into Turkish by Özbay and Mısırlı-Taşdemir (2003), was used. At the end of the study, in all subscales of perfectionism scale, there was significant variation according to student's academic success levels. There was significant variation according to the school types in all subscales except Personal Standards subscale. While there was significant variation according to the field, in Parental Criticism and Concern over Mistakes subscales; according to gender, there was significant variation only in Doubt about Actions subscale. To not accept nonperfect situations while trying to reach a goal may cause that students have procrastination behaviors and more anxiety. Therefore, their academic achievement may be affected negatively. With individual and group psychological counseling to perfectionist students can help them to notice their characteristics well and determine realistic goal. In this way, their academic achievement can be contributed positively.
 

Kaynak

Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

11

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNMU9UZ3lNZz09
https://hdl.handle.net/11436/5031

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.