Yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal becerilerine etkisi
Citation
Oğuz Namdar, A.& Camadan, F. (2016). Yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal becerilerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 557-575.Abstract
Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal becerilerine etkisini araştırmaktır. Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında yer alan Drama dersi kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, bu derse devam eden 4. sınıf öğretmen adayları arasından gönüllü olarak katılan 19 kız, 26 erkek olmak üzere toplam 45 kişiden oluşmaktadır. Katılımcılar ile 10 oturum boyunca yaratıcı drama uygulamaları yapılmıştır. Öğretmen adayları ile yapılan yaratıcı drama uygulamalarının onların sosyal becerileri üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkisinin olduğu ancak bu etkinin cinsiyet bakımından anlamlı olmadığı anlaşılmıştır. Present study was planned to investigate the effect of creative drama practices on social skills of preservice teachers. The study was carried out as a part of the drama course which is in the curriculum of Social Sciences Teaching Department during the 2013-2014 academic year. The study group is comprised of 45 students at the 4th grade taking this course 19 of whom are female and 26 male participants selected on voluntary basis. Creative drama practices were implemented with the participants in 10 sessions. The results show that creative drama practices implemented with prospective teachers have a positive effect on their social skills at significant level. However, the effect was not found to vary significantly by gender.