• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğrencilere göre seçmeli Kur'an-ı Kerim dersi: Artvin ili örneği

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (615.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Acuner, Hacı Yusuf

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Acuner, H.Y. (2016). Öğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(4), 850-871. https://doi.org/10.15869/itobiad.82105

Özet

Bu araştırmanın temel amacı, seçmeli Kur'an-ı Kerim dersini seçen öğrencilerin, dersi tercih etme ya da etmeme nedenlerini, dersten memnuniyet düzeylerini, dersin amaçlarının gerçekleşme düzeyini ve dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak anket formu hazırlanmıştır. Artvin il merkezinde 7. sınıfa devam eden toplam 308 öğrenci araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin daha önceki sınıflarda dersi seçip seçmemeleri, araştırmanın bağımsız değişkeni olarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin dersi seçmelerine etki eden en önemli faktör, kendi ilgi ve merakları ile ailelerinin yönlendirmesidir. Bunun yanında öğrenciler dersi seçmekten memnun olduklarını ifade etmişlerdir. Dersin amaçlarının büyük bir oranda gerçekleştiği tespit edilmiştir. Öte yandan dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.
 
The main aim of this study is to determine the reason of the optional The Holy Quran course's being preferred or not being preferred by the students who selected it, the satisfaction level of the students who selected the course their level of realizing the course objectives and their opinions about the educational process of the course. For this purpose, a survey was prepared as a data collection had totally 308 7th grade students who study in the city centre of Artvin province were determined as the sample of this study. The fact that whether the students had selected the course at previous grades or not was established as the independent variable of the study. The obtained data was analysed by the SPSS packaged software. According to the research results, it was determined that the most important factors affecting students to select the course are their own interests and their families' guidance. Besides, students stated that they are pleased with selecting the course. It was established that the course objectives were realized to a large extent. On the other hand, it was concluded that the students' views about the educational process of the course are positive.
 

Kaynak

İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi

Cilt

5

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFek5qVTRPQT09
https://hdl.handle.net/11436/5062
https://doi.org/10.15869/itobiad.82105

Koleksiyonlar

  • Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [64]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.