Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcuner, Hacı Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-19T20:28:49Z
dc.date.available2020-12-19T20:28:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFek5qVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5062
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, seçmeli Kur'an-ı Kerim dersini seçen öğrencilerin, dersi tercih etme ya da etmeme nedenlerini, dersten memnuniyet düzeylerini, dersin amaçlarının gerçekleşme düzeyini ve dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak anket formu hazırlanmıştır. Artvin il merkezinde 7. sınıfa devam eden toplam 308 öğrenci araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin daha önceki sınıflarda dersi seçip seçmemeleri, araştırmanın bağımsız değişkeni olarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin dersi seçmelerine etki eden en önemli faktör, kendi ilgi ve merakları ile ailelerinin yönlendirmesidir. Bunun yanında öğrenciler dersi seçmekten memnun olduklarını ifade etmişlerdir. Dersin amaçlarının büyük bir oranda gerçekleştiği tespit edilmiştir. Öte yandan dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this study is to determine the reason of the optional The Holy Quran course's being preferred or not being preferred by the students who selected it, the satisfaction level of the students who selected the course their level of realizing the course objectives and their opinions about the educational process of the course. For this purpose, a survey was prepared as a data collection had totally 308 7th grade students who study in the city centre of Artvin province were determined as the sample of this study. The fact that whether the students had selected the course at previous grades or not was established as the independent variable of the study. The obtained data was analysed by the SPSS packaged software. According to the research results, it was determined that the most important factors affecting students to select the course are their own interests and their families' guidance. Besides, students stated that they are pleased with selecting the course. It was established that the course objectives were realized to a large extent. On the other hand, it was concluded that the students' views about the educational process of the course are positive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleÖğrencilere Göre Seçmeli Kur'an-ı Kerim Dersi: Artvin İli Örneğien_US
dc.title.alternativeAccording to the students, Optional The Holy Quran Course: Sample of Artvin Provincen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage850en_US
dc.identifier.endpage871en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster