Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMarkal, Burak
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:13Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-538X
dc.identifier.issn2146-538X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17714/gumusfenbil.340800
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpreE1qY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5165
dc.description.abstractBu çalışmada, dairesel ve halkasal eş eksenli akış pasajlarına sahip bir lüleden çıkarak dairesel bir plaka üzerine çarpan jetin hidrodinamik karakteristikleri deneysel olarak incelenmiştir. Deneyler üç farklı Reynolds sayısında (Re = 6688, 9364 ve 12039), beş farklı debi oranında (Q* = 0, 0.2, 0.5, 0.8 ve 1.0) ve tek bir boyutsuz lüle -plaka uzaklığında (H* = 0.8) gerçekleştirilmiştir. Belirtilen çalışma parametreleri için boyutsuz basınç katsayısının (CP) çarpma plakası üzerinde merkez hattı boyunca dağılımı elde edilmiştir. İncelenen tüm Reynolds sayılarında, Q* = 0, 0.2 ve 0.5 değerleri için durma noktası çarpma plakası merkezinde oluşmakta ve ilgili noktaya ait basınç değerleri artan Q* ile azalmaktadır. Q* = 0.8 ve 1.0 ise birbirine benzer davranış göstermekte olup, bu şartlar altında çoklu durma noktaları oluşmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, hydrodynamic characteristics of a jet issuing from a nozzle with concentric circular and annular flow passages are investigated experimentally. Experiments are conducted for different Reynolds number (Re = 6688, 9364 and 12039) and flow rate ratio (Q* = 0, 0.2, 0.5, 0.8 and 1.0) at a constant dimensionless nozzle-to-plate distance (H* = 0.8). For the relevant test parameters, the distribution of the dimensionless pressure coefficient (CP) through the centerline of the impingement plate is obtained. For all the Reynolds numbers and the values of Q* = 0, 0.2 and 0.5, the stagnation point formed at the center of the impingement plate, and the relevant pressure values for this point decreases with increasing Q*. On the contrary, Q* = 0.8 and 1.0 shows similar behaviors (for each other) in which multiple stagnation points occur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleÇarpan Eş Eksenli Bir Hava Jetinde Debi Oranının Akış Karakteristikleri Üzerine Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExperimental Investigation of the Effect of Flow Rate Ratio on the Flow Characteristics in a Co-axial Impinging Air Jeten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.17714/gumusfenbil.340800
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage248en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster