Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzuner, Serap Yurt
dc.contributor.authorAktaş, Elif
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:32Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFNU16ZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5247
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının özellikle kitle iletişim araçlarında (televizyon, genel ağ, radyo vb.) karşılaştıkları yabancı kökenli sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bilme düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada geçmişte ya da hâlihazırda var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 akademik yılı bahar yarıyılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı pedagojik formasyon programında öğrenimi sürdüren 197 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan 'Yabancı Kelimelerin Türkçe Karşılıklarını Tanıma Formu' aracılığıyla elde edilmiştir. Formda öğretmen adaylarının kitle iletişim araçlarında sıkça karşılaştığı 58 kelime ile bilgisayar ve genel ağ terimi olarak kabul edilen 42 kelime olmak üzere toplam 100 yabancı kökenli sözcük yer almıştır. Verilerin çözümünde SPSS 18.0 programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının genel olarak yabancı kökenli sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bilme düzeylerini tespit etmek için yüzde ve frekans analizinden faydalanılmıştır. Öğretmen adaylarının karşılıklarını bilme düzeyinin öğrenim gördükleri bölümler açısından anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemek için iki değişkenli kay kare testi yapılmıştır. Araştırmada Türkçenin kullanımı konusunda öğretmen adaylarının yabancı kökenli sözcüklerin Türkçe karşılıklarını tercih etme noktasında yeterli duyarlılığı ve hassasiyeti göstermedikleri sonucuna ulaşılmıştır. bakıldığında ise ilk sırada Türk dili ve edebiyatı öğretmeni, ikinci sırada sınıf öğretmeni, üçüncü sırada ise Türkçe öğretmeni adaylarının olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determinate the adequancy of teachers' knowledge about the foreign words in mass media in Turkish. In the study, past or currently existing screening model aimed to describe a situation as it exists is used. The study group, 2014-2015 academic year, Recep Tayyip Erdogan University spring semester, Faculty of Education, Turkish Language Teaching, Class Teacher Education, the Turkish Language and Literature at the pedagogical training program who continue to study forms 197 prospective teachers. The data is generated by the researchers was obtained through 'Recognition of Foreign Words Turkish Provisions of Form'. Prospective teachers form the 58 words in the media often faced with the computer and adopted as a general term network has a total of 42 words, including 100 foreign words. Writing the Turkish meanings of these words have been asked of prospective teachers. SPSS 18.0 software was used in data solutions. Prospective teacher generally has benefited from the percentage and frequency analysis to determine the level of knowledge of Turkish equivalents of foreign words. Bivariate level for prospective teachers know the Turkish meanings of word of foreign origin to determine whether they present a significant difference in terms of their departments studying chi square tests. . Of prospective teachers in the use of foreign words in Turkish Studies at the point of choosing the corresponding Turkish adequate sensitivity and precision reached the conclusion. Looking at the difference in achievement between sections first in the Turkish Language and Literature teacher, second in class teacher and the third is observed that the Turkish prospective teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Yabancı Sözcüklerin Türkçe Karşılıklarını Bilme Düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe Knowledge Level Of Meeting The Meanings Of Foreign Words By Prospective Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage166en_US
dc.identifier.endpage186en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster