Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevinç, Rıfat Resul
dc.date.accessioned2020-12-19T20:41:42Z
dc.date.available2020-12-19T20:41:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZd01qWTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5552
dc.description.abstractİlk dönem gramer âlimleri, Arap gramerinin öğrenimindeki zorluğu aşmak düşüncesiyle uzun metinlerin yanı sıra özet gramer metinleri telif etmişlerdir. Daha kısa sürede öğrenilmesi ve zihinlere yerleşmesi için de öğretici şiirden yararlanmışlar ve bunun için çok sayıda gramer eseri nazmetmişlerdir. Birkaç yüzle birkaç bin beyit uzunluğunda nazmedilen gramerlerin bir kısmı asırları aşan bir ilgi görmüş ve özet veya şerh hâlinde defalarca nazmedilmiştir. Büyük bir kısmı ise yeterince ilgi görmediğinden ya yazma hâlinde kalmış yahut unutularak kaybolmuştur. Doğrudan nazmedilenlerin yanında bazı metinler de nazma çevrilmiştir. Bunların içerisinde defalarca nazmedilenler de vardır. Ayrıca manzumların üzerine çok sayıda şerh, haşiye ve ta'lik yazılmış, bu da grameri zenginleştirmiştiren_US
dc.description.abstractThe first-time scholars of grammar compiled the short grammar texts as well as the long texts with the thought that to overcome the difficulty in learning of Arabic grammar. In addition, they also made use of the didactic poem in order that it be learned in a short time. And again in line with this purpose, they wrote many grammar works in verse.Some of the poetical grammars, which ranged in length from a few hundred to several thousand couplets, drew interest for centuries, were written over and over again in the form of short summaries or commentaries. On the other hand, the major part of them didn’t get attention, and therefore either they stayed in manuscript form or they disappeared by being forgotten. Here, it should be said that while some of this texts were directly written in verse, others had been translated into verse form. Furthermore, sharhs (commentaries), hashiyahs (glosses) and ta’liks (appendixes) on this texts were written. In this way, the number of studies on grammar increaseden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleArapçada Manzum Gramerler, Özellikleri Ve Öğrenime Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Poetical Grammars in Arabic, Their Features and Effects on Learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue66en_US
dc.identifier.startpage591en_US
dc.identifier.endpage618en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEKEV AKADEMİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster