Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurhan, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-19T20:41:57Z
dc.date.available2020-12-19T20:41:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTurhan, H.İ. (2018). Adventure of a Rule on Criticism of Narrator/Narration: Invalidation Whose Cause is Explained is Accepted. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 18(1), 299-335. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJMU9ESTRPQT09en_US
dc.identifier.issn1303-9199
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJMU9ESTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5620
dc.description.abstractİsnâd analizleri büyük ölçüde râvî eleştirileri üzerinden yapılmış ve bu durum ise Cerh-ta‘dîl İlminin ehemmiyetini artırdığı gibi ricâl tenkitlerinin belirlenen ilkelere göre değerlendirilmesini de gerektirmiştir. Bazı fıkıh ve hadis usûlü âlimleri tarafından konulan prensipler arasında “kabul edilebilmesi için cerhin nedeninin açıklanması zorunludur” kaidesi yer almaktadır. Bu çalışma hicrî dördüncü asırda fıkıh usûlü eserlerinde tartışılmaya başlanan bu ilkenin hadis usûlü eserlerine geçiş serüvenini, arka planını, böyle bir kâidenin ricâl tenkit alanında oluşturabilecek sorunlara karşı geliştirilen yaklaşımı neden sonuç ilişkisi içerisinde değerlendirmeyi hedeflemektedir. Buna göre hadis usulü eserlerine Hatîb el- Bağdâdî’yle (ö. 463/1071) birlikte giren bu ilkenin esasında şâhitlerin tezkiyesi konusuyla oldukça irtibatlı olduğu, hicrî ilk üç asırdaki bazı muhaddislerin bu görüşte olduğu iddiasının gerçeği yansıtmadığı tespit edilmiştir. Ricâl tenkit eserlerindeki yaygın uygulamayla sorun oluşturacak bir şekilde bu ilkenin hadis usûlünde kabulünün ise İbnü’s-Salâh’la (ö. 643/1245) birlikte gerçekleştiği görülmüştür. Fıkıh ve fıkıh usûlü alanında beşinci asırda kabul edilen bu yaklaşım cerh-ta‘dîl eserlerindeki mübhem cerhleri tamamen kullanışsız hâle getirmemesi için tevakkuf fikri yine bu dönemde gündeme gelse de herkes tarafından kabul edilmemiştir. Tevakkuf fikrinin muhtemelen şâhitlikle ilgili yaklaşımdan esinlenerek kabulü ise yine İbnü’s-Salâh tarafından gerçekleşmiştir.en_US
dc.description.abstractAnalysis of chain of transmission is largely made on the basis of relativistic criticism, which in turn has increased the importance of the Science of Invalidationand Rectification (‘Ilm al-Jarh wa al-ta‘d?l), and has required the evaluation of rational criticisms according to established principles. Among the principles put forward by some scholars of fiqh and hadith scholars, there is a saying that “it is necessary to explain the cause of the invalidation in order to be accepted”. The aim of this study is to evaluate the process of this principle, which has been started to be discussed in the Qur'anic works of the fourth century in the Hijri 4th century, and the background of the transmission to the hadith method, in the result relation of the approach developed against the problems that such a criterion may have in the field of criticism. According to this, it has been determined that the allegations that some of the relaters in the first three centuries of the hijri were in this opinion were not related to the truth. It has been determined that the acceptance of this principle comes with Ibn al-Salah, and that the idea of pausing (al-tawaqquf), developed to solve this problem, is probably inspired by the approach to witnessing again.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectDin bilimien_US
dc.titleBir râvi/rivayet tenkidi ilkesinin serüveni: Sadece müfesser cerh kabul ediliren_US
dc.title.alternativeAdventure of a rule on criticism of narrator/narration: Only invalidation whose cause is explained is accepteden_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorTurhan, Halil İbrahim
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage299en_US
dc.identifier.endpage335en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalDinbilimleri Akademik Araştırma Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster