• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okuma ve anlama üzerine: Kur’an tilavetiyle ilgili bazı kavram ve rivayetlerin değerlendirilmesi

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (577.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Hocaoğlu, Mustafa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Hocaoğlu, Ç. (2012). Okuma ve Anlama Üzerine: Kur’an Tilavetiyle İlgili Bazı Kavram ve Rivayetlerin Değerlendirilmesi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12(2), 207-235.

Özet

Kur'an, insanları karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için gönderilmiştir. Bu amacın gerçekleşmesi için elbette onun okunması ve anlaşılması gerekmektedir. Bu anlamda okuma, anlamayı beraberinde getirmek zorundadır. Yani Kur'an, kıraat, tertil ve tilavet edilerek anlaşılmalıdır. Bununla birlikte Kur'an'ın okunması, onun dinlenmesini de gerektirmektedir. Dinlemek, seslerin işitilmesini değil, aynı zamanda işitilen seslerin kavranmasını ve uygulanmasını içermektedir. Dolayısıyla, Kur'an'ı okumak ve dinlemek, aslında onu hayata geçirmek için anlamak demektir. Bu sebeple Kur'an'ın okunması ile ilgili nakledilen rivayetlerin başına anlamayı koymak gerektiğini düşünmekteyiz.
 
Qur'an is revealed to bring mankind out of darknesses into the light and because of that it must be read and understand. In this context "reading" must include "understanding". "Reading" is expressed with the words of qiraat, tartil, and tilavath in the Qur'an. These three words points out the dimension towards understanding of "reading". However, another aspect of reading is the listening. Listening implies not only hearing of sounds but also comprehending and putting into practice of words which heard. The aim of listening the verses is understanding and leaving. Because of that, we consider that it must be important to give preference the "reading".
 

Kaynak

Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi

Cilt

12

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRd01EY3dNQT09
https://hdl.handle.net/11436/5667

Koleksiyonlar

  • Temel İslam Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [72]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.