Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHocaoğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-19T20:42:11Z
dc.date.available2020-12-19T20:42:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationHocaoğlu, Ç. (2012). Okuma ve Anlama Üzerine: Kur’an Tilavetiyle İlgili Bazı Kavram ve Rivayetlerin Değerlendirilmesi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12(2), 207-235.en_US
dc.identifier.issn1303-9199
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRd01EY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5667
dc.description.abstractKur'an, insanları karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için gönderilmiştir. Bu amacın gerçekleşmesi için elbette onun okunması ve anlaşılması gerekmektedir. Bu anlamda okuma, anlamayı beraberinde getirmek zorundadır. Yani Kur'an, kıraat, tertil ve tilavet edilerek anlaşılmalıdır. Bununla birlikte Kur'an'ın okunması, onun dinlenmesini de gerektirmektedir. Dinlemek, seslerin işitilmesini değil, aynı zamanda işitilen seslerin kavranmasını ve uygulanmasını içermektedir. Dolayısıyla, Kur'an'ı okumak ve dinlemek, aslında onu hayata geçirmek için anlamak demektir. Bu sebeple Kur'an'ın okunması ile ilgili nakledilen rivayetlerin başına anlamayı koymak gerektiğini düşünmekteyiz.en_US
dc.description.abstractQur'an is revealed to bring mankind out of darknesses into the light and because of that it must be read and understand. In this context "reading" must include "understanding". "Reading" is expressed with the words of qiraat, tartil, and tilavath in the Qur'an. These three words points out the dimension towards understanding of "reading". However, another aspect of reading is the listening. Listening implies not only hearing of sounds but also comprehending and putting into practice of words which heard. The aim of listening the verses is understanding and leaving. Because of that, we consider that it must be important to give preference the "reading".en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin bilimien_US
dc.titleOkuma ve anlama üzerine: Kur’an tilavetiyle ilgili bazı kavram ve rivayetlerin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeOn reading and understanding: The evaluation of some concepts and narratives with reading of the Quranen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorHocaoğlu, Mustafa
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.endpage235en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalDinbilimleri Akademik Araştırma Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster