• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How to decrease the rejection rates: reasons of sample rejection and solutions

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (122.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Çelik, Saadet
Seyrekel, Tuncay
Arpa, Medeni

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çelik, S., Seyrekel, T., Arpa, M. (2018). How to decrease the rejection rates: reasons of sample rejection and solutions. Türk Biyokimya Dergisi, 43(1), 98-100.

Özet

Objective: Sample rejection is an important step in the laboratory related with the patient safety. Periodical analysis of rejected samples is necessary to define the causes of rejection and follow-up the requirements for staff training. In this study, we aimed to put forth the efficiency of trainings by analyzing the amount of rejected samples in Yozgat State Hospital. Materials and methods: Taken from laboratory information system (LIS), rejected sample statistics related to 8 month-data before training was compared with 8-month data after training between 07.2015 and 10.2016 are examined. These datas were compared in itself and to each other. All statistical analyses were performed using the SPSS (V15). Results: Before training, the average number of patients for the analysis included months was 34,733 [standard deviation (SD) ± 4031], the number of rejected samples was 397.7 (SD ± 85.3) and the average rejection percentage was 1.13 (min-max: 1–1.29). The average number of patients for the after training months was 39,426 (SD ± 4779), the number of rejected samples was 343.2 (SD ± 57.7) and the average rejection percentage was 0.87 (min-max: 0.62–0.98), Rejected sample rates were significantly lower interms of statistics in the after-training group (p = 0.0001). Conclusion: Staff training takes a very important place preventing these mistakes. As it can be seen in our study, training helps decreasing rejection rates. It is suggested to schedule more trainings in order to decrease the rates to lower degrees.
 
Amaç: Numune reddi, laboratuarda hasta güvenliği ile ilgili önemli bir önlemdir. Reddedilen örneklerin periyodik olarak analizi, personelin eğitimin ihtiyaçlarını belirlenmesi ve personele gerekli eğitimlerin verilerek numune güvenliğinin sağlanmasına hizmet eder. Bu çalışmada, Yozgat Devlet Hastanesinde reddedilen numunelerin analiz ederek eğitimlerin etkinliğini ortaya koymayı amaçladık. Materyal-Metod: Numune reddi ile ilgili bilgiler 07,2015 ve 10,2016 tarihleri arasını kapsayacak şekilde Laboratuvar bilgi sisteminden (LIS) alındı. Eğitimden önceki 8 aylık verilerle ile eğitimden sonraki 8 aylık veriler kendi içlerinde ve birbirleriyle karşılaştırıldı. Tüm istatistiksel analizler SPSS (V15) kullanılarak yapıldı. Sonuçlar: Eğitimden önceki sekiz aylık dönem de ortalama hasta sayısı 34.733 (SD ± 4031), reddedilen numune sayısı 397,7 (SD ± 85,3) ve ortalama reddedilme yüzdesi 1,13 (min-max: 1–1,29) olarak bulunmuştur. Egzersiz sonrası aylardaki ortalama hasta sayısı 39.426 (SD ± 4779), reddedilen numune sayısı 343,2 (SD ± 57,7) ve ortalama reddedilme yüzdesi 0,87 (min-max: 0,62–0,98) bulunmuştur. Reddedilen numune oranları, eğitim sonrası grupta istatistiksel olarak anlamlı ölçüde düşük bulundu (p = 0,0001). Tartışma: Personel eğitimi, laboratuvar hataları önlemede çok önemli bir yer tutmaktadır. Çalışmamızda görülebileceği gibi, eğitim numune reddedilme oranlarının düşürülmesine yardımcı olmaktadır. Numune red oranları düşürmek için daha fazla ve iyi planlanmış eğitimlerin yapılması önerilmektedir.
 

Kaynak

Türk Biyokimya Dergisi

Cilt

43

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.1515/tjb-2017-0346
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNU1qSXpNdz09
https://hdl.handle.net/11436/5750

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • TF, Temel Tıp Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [691]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.