Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcuner, H. Yusuf
dc.contributor.authorCamadan, Fatih
dc.contributor.authorTürkan, Musa
dc.date.accessioned2020-12-19T20:43:08Z
dc.date.available2020-12-19T20:43:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-880X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNU1qSTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5834
dc.description.abstractÖzet- Bu makale, ahlaki gelişim düzeyleri ile mükemmeliyetçilikleri çeşitli değişken- ler açısından inceleyen saha araştırmasının bulgularını içermektedir. Araştırma, 2011- 2012 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eği- tim Fakültesi’nde çeşitli programlarda 1. sınıfta öğrenim gören 222’si kız 130’u erkek toplam 352 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların yaş ortalaması ise 18.20’dir. Veri toplama aracı olarak, Değerlerin Belirlenmesi Testi (Defining Issues Test: DIT) Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin mükemmeliyetçilik ölçeğinin kendine yönelik, diğerlerine yönelik, sosyal olarak belirlenen alt ölçeklerinden ve ölçeğin toplamından aldıkları puanların, öğrenim gördükleri programa göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin algıladıkları ebeveyn tutumuna, üniversiteye gelene kadar yaşamlarının çoğunu geçir- dikleri yerleşim yerine ve cinsiyetine göre ahlaki gelişim düzeyleri arasında ve mükem- meliyetçilik ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır. Ayrıca öğrencilerin ahlaki gelişim düzeyleri ile mükemmeliyetçilik ölçeği alt ölçekleri ve toplam puanları arasında ise anlamlı ilişkilerin olmadığı bulunmuştur. Yukarıda de- ğinilen sonuçlar ışığında uygulama sürecine ve ileride yapılacak araştırmalara ilişkin öneriler getirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAhlaki gelişim düzeyleri ile mükemmeliyetçiliğin çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn analysis of moral developmental levels and perfectionism in terms of different variablesen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalDeğerler Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster