• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Turkish Higher Education System from the Kaleidoscope of Martin Trow

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (909.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Gök, Enes

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gök, E. (2016). The Turkish Higher Education System from the Kaleidoscope of Martin Trow. Eğitim ve Bilim, 41(184), 147-168.

Özet

The present study examines the Turkish higher education system using Martin Trow’s ten-aspect transition model from elite to mass to universal access in higher education. Using a semi-structured interview form, 13 eminent people in the higher education sector, including executive board members of the Council of Higher Education, government officials, university administrators and faculty members, and representatives from major educationrelated non-governmental organizations, were interviewed. Qualitative data was analyzed through descriptive analysis. Findings revealed that the Turkish higher education system has been under the influence of politics and vulnerable to threats from the continuously changing political landscape due to its centralized, non-autonomous structure. Problems arising from the rapid increase in the number of higher education institutions and the expansion of the system are more visible today in every segment of the system, from attitudes toward access and the role of the universities attributed by public, issues with diversity and equity in access, and central student selection and placement mechanisms. Additionally, problems related to state control and the centralized structure of the system, failures in institutional governance, and the lack of institutional autonomy as well as problems related to curriculum, forms of instruction, and the lack of mechanisms for quality control and accountability in the institutions were also discussed. Recommendations for further research and policy were provided

Kaynak

Eğitim ve Bilim

Cilt

41

Sayı

184

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZeU56VTRPQT09
https://hdl.handle.net/11436/5978

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.