Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞadoğlu, Günay Paliç
dc.contributor.authorArslan, Ayşegül Sağlam
dc.date.accessioned2020-12-19T20:44:23Z
dc.date.available2020-12-19T20:44:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNU5qVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5986
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the changes in the perceptions of prospective science teachers on the concept of atom in terms of their levels of education. In the scope of the study, a two-part word association test was developed as the data collection tool, and it was applied on a total of 194 prospective teachers who were studying in the degree program for science teaching. The data obtained from the first part of the test were analyzed and the concepts that the prospective teachers associated with the concept of atom were determined, and the way these varied based on class levels was analyzed. Using the data obtained by the second part of the test, the meanings of the sentences the participants formed in relation to the atom and related concepts and the way this nature changed based on class levels were analyzed. The finding that prospective teachers on different levels associated similar concepts with the atom and formed sentences that contained alternative concepts in a similar way, showed that the atom, which is a subject of teaching on different levels since the secondary schools, was not internalized in agreement with scientific knowledge by a significant proportion of the prospective science teachers. Additionally, the analyses showed that no significant change occurred in learning the atom and related concepts based on levels of education.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının atom kavramına ilişkin algılarının, öğrenim düzeylerine göre değişimlerini ortaya koymaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan bir kelime ilişkilendirme testi geliştirilerek toplam 194 fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Testin ilk bölümünden elde edilen verilerin analizi yapılarak öğretmen adaylarının atom kavramını ilişkilendirdikleri kavramlar belirlenmiş ve bunların sınıf seviyesine göre nasıl farklılaştığı analiz edilmiştir. Testin ikinci bölümünden elde edilen veriler yardımıyla öğretmen adaylarının atom ve ilişkili kavramlarla ilgili kurdukları cümlelerin içerdiği anlamlar ile sınıf seviyelerine göre değişimi analiz edilmiştir. Farklı seviyelerdeki öğretmen adaylarının benzer kavramları atomla ilişkilendirmeleri ve benzer nitelikte alternatif kavramlar içeren cümleler kurmaları, ortaokul yıllarından itibaren farklı seviyelerde öğretim konusu olan atomun öğretmen adaylarının önemli bir bölümü tarafından bilimsel bilgilerle uyumlu şekilde içselleştirilmediğini göstermektedir. Ayrıca yapılan analizler, öğrenim seviyesine göre atom ve ilişkili kavramların öğreniminde not edilir nitelikte bir farklılaşmanın olmadığını göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleCross Grade Analysis Of Prospective Science Teachers’ Perceptions Related To The Concept Of Atomen_US
dc.title.alternativeFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Atom Kavramına İlişkin Algılarının Seviyeler Arası Karşılaştırmalı Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1678en_US
dc.identifier.endpage1701en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster