Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyvacı, Hakan Şevki
dc.contributor.authorKüçük, Mehmet
dc.contributor.authorBebek, Gürhan
dc.date.accessioned2022-07-20T07:18:07Z
dc.date.available2022-07-20T07:18:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAyvacı, H. Ş. , Küçük, M. & Bebek, G. (2021). Özel Yetenekli Öğrencilerin Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (53) , 378-402 . https://doi.org/10.9779/pauefd.751509en_US
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.issn1309-0275
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/pauefd.751509
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/6254
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik zihinsel modellerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımları türlerinden özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu Trabzon il merkezinde yer alan Bilim ve Sanat Merkezinde bireysel yetenekleri fark ettirme programında bulunan 14 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar, araştırmanın etik değerleri uyarınca S01’den S14’e kadar kodlanmıştır. Özel yetenekli öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik zihinsel modellerini belirleme amacı doğrultusunda klinik mülakatlar yardımı ile veriler toplanmıştır. Klinik mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların yenilenebilir enerji kaynakları ile alternatif enerji kaynaklarını birbiri yerine ya da birlikte kullandıkları belirlenmiştir. Türleri konusunda özellikle güneş ve rüzgâr enerjisine değindikleri görülmüştür. Enerji ihtiyacı konusunda ise katılımcıların bilinçli oldukları ve küresel enerji ihtiyacının karşılanabilmesi için çalışmaların yürütülmesi gerekliliği hususlarını vurguladıkları tespit edilmiştir. Ülkemiz bağlamında değerlendirmelerinde ise ülkemizin sahip olduğu jeopolitik konum ve bölgesel farklılıkların göz önüne alınması gerektiğine dikkat çekilerek yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelimin olması gerektiği vurgulanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel yetenekli öğrencien_US
dc.subjectYenilenebilir enerji kaynaklarıen_US
dc.subjectZihinsel modelen_US
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik zihinsel modellerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of mental models of gifted students about renewable energy resourcesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKüçük, Mehmet
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.751509en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage378en_US
dc.identifier.endpage401en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster