Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Süleyman
dc.date.accessioned2019-10-30T09:06:18Z
dc.date.available2019-10-30T09:06:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/629
dc.description.abstract21. yüzyıl teknoloji çağında dünyanın gelişmiş ülkeleri arasında buluş yapma, bilgi ve teknoloji üretme yarışı iyice hız kazanmıştır. Bu yarış, gelişmek isteyen bütün ülkeleri; bilime, mühendisliğe ve yeni teknolojiler üretme konularında daha çok yatırım yapmaya yönlendirmektedir. STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitimi, geleceğin meslek alanları olarak gösterilen bilim, matematik, mühendislik ve teknoloji alanlarına nitelikli iş gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu çalışmanın amacı İlkokul 4. sınıf öğretmenlerinin Fen Bilimleri dersi öğretim programında STEM yaklaşımına dayalı yapılan değişiklikler ve uygulama süreci ile ilgili görüşlerini belirlemek ve ilkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programında yer alan 'Kuvvet ve Hareket' ünitesine yönelik STEM yaklaşımına uygun rehber materyal geliştirmektir. Çalışmada eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018–2019 eğitim öğretim yılında Trabzon ili Of İlçesindeki farklı okullarda çalışan 9 sınıf öğretmeni ile Trabzon ili Of İlçesindeki 14 tane İlkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat ve yapılandırılmamış gözlem kullanılmıştır. 4. sınıf Fen Bilimleri dersini okutan 9 Sınıf Öğretmeni ile Fen Bilimleri dersi öğretim programında STEM yaklaşımına dayalı yapılan değişiklikler ve uygulama süreci ile ilgili görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. İlkokul 4. Sınıfta okutulan fen bilimleri dersindeki 'Kuvvet Ve Hareket' ünitesine yönelik geliştirilen 8 derslik STEM etkinliği sınıf öğretmeni tarafından uygulanmıştır. Yapılan etkinlik boyunca öğrenciler ve sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Sürecin akışını gözlemleyebilmek için araştırmacı, katılımcı gözlem gerçekleştirmiştir. Araştırmada; öğretmenlerin STEM yaklaşımına yönelik bilgi sahibi olmadıkları, hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları, mevcut okulların alt yapısının geliştirilmesi gerektiği, yaklaşıma uygun atölyelerin okullarda açılmasının faydalı olacağı, programın yoğun olması nedeniyle öğretmenlerin bu yaklaşıma uygun etkinliklere zaman bulamadıkları, programın yoğunluğunun azaltılarak uygulama ağırlıklı olması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca geliştirilen STEM etkinliğinin öğrencilerin Fen Bilimlerine ilgisini arttırdığı, dersi sevmelerini sağladığı, sosyal/duyuşsal, bilişsel, devinimsel becerilerini geliştirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Among the developed countries of the world in the 21st century technology age, the race for invention, knowledge and technology has gained speed. This race, all the countries that want to develop; it leads science, engineering and investment in new technologies. STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) education aims to train qualified workforce in the fields of science, mathematics, engineering and technology, which are shown as future occupations. The aim of this study is to determine the opinions of the 4th grade primary school teachers about the changes and application process based on STEM approach in the curriculum of Science Education and to develop a guide material suitable for STEM approach to the "Force and Motion" unit in the 4th year Science Education Curriculum. Action research method was used in the study. The sample of the study consists of 9 primary school teachers working in various schools and 14 primary school students in the district of Trabzon, Of, in the 2018-2019 academic calendar. As data collection tools, semi-structured interview and unstructured observation methods were used. A semi-structured interview was conducted with the nine classroom teachers, who gave science courses to the 4th grade students, in order to determine the opinions about the changes in the STEM approach and the implementation process of it. The 8 lessons of STEM activity developed for the "Force and Motion" unit in the Science Education, which given in the 4th grade, were applied by the class teacher. During the activity, semi-structured interviews were conducted with students and classroom teachers. Researcher-participant observation method was used to observe the flow of the process. In the study, it is observed that teachers do not have knowledge about STEM approach, they also need in-service training, infrastructure of existing schools should be developed and workshops which are suitable for STEM approach in schools will be beneficial. Teachers cannot find time for activities in accordance with this approach because of dense program. In addition, it is concluded that the developed STEM activity increased the interest of the students in Science lessons and improved their social, affective, cognitive and dynamic skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFeTeMMen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectFenen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectSTEM eğitim yöntemien_US
dc.subjectSTEM training methoden_US
dc.titleFen, mühendislik ve girişimcilik uygulamalarına yönelik öğretmen görüşleri ve rehber materyal geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeAbstract teachers opinions wi̇th science, engineering and entrepreneurship applications and development of gui̇de materialsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorTuran, Süleyman
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster