• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluating the statistics courses in terms of the statistical literacy: Didactic pathways of pre-Service mathematics teachers

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (614.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Güven, Bülent
Baki, Adnan
Uzun, Neslihan
Özmen, Zeynep Medine
Arslan, Zeynep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Güven, B., Baki, A., Uzun, N., Özmen, ZM ve Arslan, Z. (2021). İstatistik Derslerinin İstatistik Okuryazarlığı Açısından Değerlendirilmesi: Matematik Öğretmen Adaylarının Didaktik Yolları. Uluslararası Elektronik Matematik Eğitimi Dergisi, 16 (2), em0627. https://doi.org/10.29333/iejme/9769

Özet

This study intends to determine the statistical literacy levels of pre-service mathematics teachers and to evaluate the contribution of the statistics courses in the elementary mathematics education curriculum to statistical literacy. A mixed methods research design was adopted. The study group consisted of 202 pre-service mathematics teachers enrolled in the Statistics and Probability course. In the data collection process, a pre-test and post-test was administered to determine the pre-service teachers' statistical literacy before and after the statistical course, and classroom observations were performed to identify the contribution of the statistics course to statistical literacy. The Rasch model was used for validity-reliability analyses, and one-way ANOVA tests were used to analyze the quantitative data. Content analysis was utilized in the analysis of qualitative data, which revealed that statistical literacy levels of pre-service teachers are generally low, generally influencing the competence of pre-service teachers. The pre-service teachers failed in the sample selection component in the pretest and data interpretation in the post- test, while they were more successful with table and graphs in the pre-test and sample selection in the post-test. The comparative analysis of revealed statistically significant differences in favor of U4 in the pre- test, but in favor of U1 in the post-test. It was concluded that practices included in the statistics lessons could be effective on these differences.

Kaynak

International Electronic Journal of Mathematics Education

Cilt

16

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.29333/iejme/9769
https://hdl.handle.net/11436/6463

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.