• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prospective mathematics teachers' use of linguistic signifiers in the context of angles formed by two lines cut by a transversal

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (3.516Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Okumuş, Samet
Şimşek, Zülfiye Zeybek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Okumus, S. & Simsek, Z.Z. (2021). Prospective mathematics teachers' use of linguistic signifiers in the context of angles formed by two lines cut by a transversal. The Journal of Mathematical Behavior, 63, 100890. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2021.100890

Özet

Embracing a multisemiotic approach, this case study addresses the ways in which prospective middle school mathematics teachers use linguistic signifiers idiosyncratic to the Turkish language to construe mathematical meaning of angles formed by two lines cut by a transversal. Also, students' mathematical referents to explain angle relationships were characterized. Six students (3 female, 3 male) volunteered to participate in an individual task-based interview. The results indicated that students used morphological units of meaning when they explained the mathematical concepts. Also, most students used the parallelism of the two lines cut by a transversal as a qualifier to be able to talk about the angle pairs on a transversal. They most often recited properties, such as the U property, to explain the angle relationships. Implications for future research are provided.

Kaynak

The Journal of Mathematical Behavior

Cilt

63

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2021.100890
https://hdl.handle.net/11436/6645

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.