• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Validation of risk analysis for ship collision in narrow waters by using fuzzy Bayesian networks approach

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (7.750Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Aydın, Muhammet
Akyüz, Emre
Turan, Osman
Arslan, Özcan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aydin, M., Akyuz, E., Turan, O. & Arslan, O. (2021). Validation of risk analysis for ship collision in narrow waters by using fuzzy Bayesian networks approach. Ocean Engineering, 231, 108973. https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2021.108973

Özet

Risk analysis is regarded as one of the most critical research topics in maritime industry due to the nature of work. Validation of risk analysis is a significant challenge for safety researchers. This paper aims to address the gap by utilising the power of Bayesian Network method under fuzzy logic environment. While Bayesian Network provides a compact representation of a joint probability distribution, fuzzy logic tackles with vagueness and ambiguity in PRA (Probabilistic Risk Assessment). The validation and sensitivity analyses are performed under various conditions to improve the accuracy of findings. Three different axioms are tested to validate the results. The proposed method is applied for the risk modelling of ship collision in narrow waters. Besides its theoretical background, the paper is expected to help safety researchers validate their results. The maritime safety professionals (safety inspectors, DPAs, superintendents and ship owners) can also benefit from the paper to identify and minimise the potential risks for ship collision in narrow waters.

Kaynak

Ocean Engineering

Cilt

231

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2021.108973
https://hdl.handle.net/11436/6656

Koleksiyonlar

  • Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [34]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.