• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Role of motor skills in physical education predisposition and social competence

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Özkara, Abdullah Bora
Kalkavan, Arslan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ozkara, A.B. & Kalkavan, A. (2021). Role of motor skills in physical education predisposition and social competence. South African Journal for Research in Sport Physical Education and Recreation, 43(1), 97-112.

Özet

The aim of this research was to investigate the role of motor skills in secondary school students' physical education predisposition and social competence. The Korperkoardinations Test fur Kinder (KTK), Physical Education Predisposition Scale and Social Competence Scale were used for data collection. The participants consisted of 523 (237 females, 286 males; mean age=12.97) secondary school students from Trabzon, Turkey. The study was conducted during the 2017-2018 spring semester. The results showed that age and gender variables had a significant influence on motor skills. A significant influence was found in terms of physical education and physical activity facilities between the various school facilities. School facilities were categorised into three groups: good, medium and limited, and it was found that students with access to good (81.64) or medium (81.29) facilities had significantly higher KTK scores than those with access to limited (60.79) facilities. In addition, motor skill performance significantly predicted social competence (R-2=0.22) and physical education predisposition (R-2=0.33). These results suggest that children's motor skills can have a positive effect not just on their physical competence, but also on their social competence and physical education predisposition.

Kaynak

South African Journal for Research in Sport Physical Education and Recreation

Cilt

43

Sayı

1

Bağlantı

https://www.ajol.info/index.php/sajrs/article/view/205777
https://hdl.handle.net/11436/6667

Koleksiyonlar

  • Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Koleksiyonu [24]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.